صادر کنندگان نمونه استان آذربایجان غربی در سال 89 در مراسمی با اهدای لوح و تندیس از سوی استاندار تقدیر شدند.

در این مراسم که عمده ترین صادرکننندگان استانی نیز حضور داشتند، ۱۷ صادر کننده نمونه استانی در گروه‌های کالایی کنسانتره و مواد غذایی، خشکبار، صنایع معدنی، میوه و تره بار، صنایع پلاستیکی، مرزنشینان و پیله وران و بخش بازرگانی معرفی و با اهداء لوح و تندیس مورد تقدیر قرار گرفتند.
گفتنی است میزان صادرات این صادر کنندگان نمونه در سال 1388 بالاتر از 60 میلیون دلار بوده است که امسال به عنوان صادر کنندگان نمونه سال 1389 استان آذربایجان غربی معرفی شدند.
کشورهای آمریکا، کانادا، انگلیس، آلمان ، ترکیه، کره جنوبی، عراق، بنگلادش، عربستان، لبنان، کویت، اندونزی، مالزی، روسیه، امارات متحده عربی، استرالیا، لهستان، اوکراین، ارمنستان، آذربایجان، ترکمنستان و ازبکستان از جمله کشورهایی هستند که وارد کنندگان اصلی کالا این صادر کنندگان از جمهوری اسلامی ایران می‌باشند. در این مراسم ۵ شرکت سارونه، آذرشهد، شهد مهاباد، شهدآب، تاتائو، از گروه کالایی کنسانتره و مواد غذایی و همچنین از گروه خشکبار نیز دو شرکت مهدویه و شرکاء و تاک خوشه طلا به عنوان صادر کنندگان نمونه معرفی شدند. همچنین در ادامه سیمان سفید ارومیه از گروه کالایی صنایع معدنی، افراد حقیقی و حقوقی محمدرضا احمدپور، بهنام تاج الدینی و حسن حیدرنژاد از گروه کالایی میوه و تره بار، شرکت لوله و پلی اتیلن بوکان از گروه کالایی صنایع پلاستیکی، شرکت تعاونی صومای برادوست ارومیه، شرکت تعاونی پیله وران پیام سردشت، شرکت تعاونی مرزنشینان دالامپر ارومیه و شرکت تعاونی پیله وران سماء پیرانشهر از گروه کالایی مرزنشینان و پیله وران و همچنین حسن محمدیان از بخش بازرگانی به عنوان صادرکنندگان نمونه امسال استان معرفی شده و ازآنان تقدیر شد.گفتنی است تعدادی از صادر کنندگان نمونه امسال در سال های گذشته به عنوان نمونه ملی معرفی شده بودند.
شرکت سیمان سفید ارومیه


شرکت سهامی خاص سیمان سفید ارومیه یکی از واحد های سیمان سفید در شمالغرب کشور و شمال شهرستان ارومیه با سرمایه اولیه بالغ بر 20 میلیون ریال و طی مراحل بعدی به مبلغ 2 میلیاردو 927 میلیون ریال افزایش یافته و فعالیت تولیدی خود را با تولید 500تن سیمان در روز از شهریور ماه سال 1379 آغاز کرد. شرکت در فضایی به وسعت 21 هکتار و در مجموع دارای 130 پرسنل فنی و اداری و تولیدی بوده که در 3 شیفت کاری 8 ساعته فعالیت می‌کند و در وضعیت موجود شرکت جهت ادامه بقاء و رقابت با سایر رقبا خود را مجهز به سیستم‌های نوین مدیریتی از قبیل مدیریت ایمنی زیست محیطی نموده است.
این شرکت در سال ها ۱۳۸۶ به میزان ۵۶هزارو ۴۷۳ تن، در سال ۱۳۸۷ به میزان ۳۸ هزار و ۱۹ تن، در سال ۱۳۸۸ به میزان ۳۶هزارو ۶۳۵ تن صادرات به کشورهای عراق، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، قزاقستان و ازبکستان انجام داده است.
حضور به موقع در بازارهای هدف از طریق شرکت در نمایشگاه ها و بازاریابی حضوری و جمع آوری به روز اطلاعات بازار از مقدار مصرف و حضور رقبا در بازارهای هدف، رعایت استاندارد های بین المللی، احترام به حقوق مشتریان، شناخت کامل از رقبا در بازارهای هدف، متعهد به خواست مشتریان و توسعه بازار اقتصادی از جمله اقدامات این شرکت در جهت کسب رتبه های خوب و داشتن بازاری مناسب می باشد.
حمایت بی دریغ دولت از صادر کنندگان به منظور کاهش قیمت تمام شده برای توان رقابت با رقبای خارجی جهت حفظ و افزایش بازار های صادراتی، تسهیل در امر قوانین گمرکی و افزایش زمان فعالیت روزانه مرزهای صادراتی از عوامل موفقیت این شرکت بوده است.

شرکت بازرگانی محمدیان

شرکت بازرگانی محمدیان به طور رسمی از سال ۱۳۸۳ با مدیریت حسن محمدیان آغاز به کار کرده است.
در هر سه سال اخیر صادرات اکثرا مواد غذایی از قبیل کیک، کلوچه و نوشابه بوده اما در سال 86 صادرات مقداری میوه‌جات از قبیل سیب انجام داده ایم که این صادرات ها اغلب به کشور عراق بوده است.

گرفتن نقطه نظرات پخش کنندگان عراقی در شهرهای مختلف کردستان عراق در زمینه بسته بندی و وزن محصول و کیفیت و قیمت مناسب و همچنین منعکس کردن این نظرات به تولید کنندگان و همکاری و هماهنگی آنان از جمله عوامل اصلی در توسعه صادرات بوده است.
موضوعات مطرح شده مورد رضایت مدیریت این شرکت می باشد و امیدواریم در آینده سؤالات و نظرات بیشتری از صادرکنندگان صورت گیرد و انتقادات و پیشنهادات آنان مورد بررسی قرار گیرد.

بازرگانی رضا احمد پور

رضا احمد پور صادر کننده نمونه استانی سال های ۸۵، ۸۷ و ۸۸ است که عمده صادرات وی میوه و تره بار علی‌الخصوص سیب زمینی، سیب درختی، پیاز و مرکبات می باشد که این صادرات‌ به کشورهای ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، روسیه، ترکیه، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان، می‌باشد.
در سال 1387 ارزش صادراتی این شرکت 3میلیون و 400هزار دلار، در سال 1388 صادراتی به ارزش 2 میلیون و 900هزار دلار و در 1389 به ارزش 3 میلیون و 108 هزار و 932 دلار انجام داده است.
انتخاب بازار های مناسب با محصول صادراتی، انتخاب زمان مناسب با محصول صادراتی ، استفاده از فرصت‌ها و یافتن خلاء های بازار، انتخاب شرکای تجاری مطمئن در بازار های هدف، ایجاد شعب در بازار های مختلف، ارتباط مداوم و روزانه با بازار مصرف و حضور فیزیکی مستمر جهت بررسی بازار، فرستادن نماینده فروش و کنترل بازار هدف ، ایجاد کارگاه های بسته بندی در مبدأ و مقصد و
انتخاب محصولات با کیفیت و در بسته‌بندی‌های مناسب به بازار هدف با بکارگیری عملی آموزش هایی که توسط سازمان بازرگانی انجام می شود و ارتباط مستمر با اتحادیه ها و اتاق و سازمان بازرگانی در جهت دریافت به روز اطلاعات و سیاست‌های اقتصادی کشور از جمله دلایل کسب موفقیت در طی چند سال اخیر این بازرگانی می باشد.
با توجه به رقابتی شدن محصولات صادراتی در بازارهای هدف، نظر به اینکه رقبای قدرتمندی وارد بازار شده‌اند و نیاز به برنامه ریزی و سیاست گذاری طولانی مدت می باشد که از عهده صادرکنندگان خارج می باشد و این عمل مستلزم آموزش و برنامه‌ریزی توسط دولت از لحظه کاشت و داشت و برداشت و نگهداری و سورت بسته‌بندی و بازاریابی و حمل و نقل خارج می‌باشد.

شرکت تولیدی سارونه

شرکت تولیدی سارونه در سال ۱۳۶۲ در ارومیه با مدیریت آقای عیسی شمس مولوی که نیابت ریاست اتاق بازرگانی و رئیس هیئت مدیره شرکت نمایشگاه‌های آذربایجان غربی راهم برعهده دارد، تأسیس گردیده و در تولیدو صادرات کنسانتره و آبمیوه فعالیت می‌نماید.


این شرکت در سال ۱۳۸۷ برابر ۳ میلیون و ۵۸۶ هزارو ۲۹۳ دلار ، در سال ۱۳۸۸ چهار میلیون و ۲۷۹ هزارو ۸۳۹ دلار و در سال ۱۳۸۹ برابر ۲ میلیون و ۸۲۵ هزارو ۲۸۲ دلار صادرات به کشور های ایالات متحده آمریکا، روسیه، اروپا، کره جنوبی ، تایلند، هندوستان و چین انجام داده است.
مدیریت موفق، کیفیت بالا، استفاده از تکنولوژی مدرن، بسته بندی عالی در سطح بین المللی و بازاریابی در سطح بین المللی از عوامل کسب موفقیت و انتخاب به عنوان صادر کننده نمونه می‌باشند.

شرکت پلی اتیلن بوکان

شرکت پلی اتیلن بوکان در سال ۱۳۷۶ با هدف ایجاد اشتغال و استفاده بهینه از منابع آبی و جلوگیری از هدررفتن آب و نیز پاسخگویی به افزایش تقاضا و تأمین نیاز های عمومی به مصرف انواع لوله و اتصالات پلی‌اتیلن به بهره برداری رسید.
کشور هدف این شرکت برای صادرات اقلیم کردستان کشور عراق می باشد.
کیفیت بالای محصولات، حضور فعال در نمایشگاه های تشکیل شده در کشور هدف، برگزاری جلسه و کارگاه های عملی با حضور مسئولین ادارات کشور عراق در جهت معرفی انواع لوله پلی اتیلن و کاربردهای آن، بازار یابی وسیع و کارشناسانه و اعطای نمایندگی های انحصاری از عوامل کسب موفقیت این شرکت می‌باشد.

شرکت تاک خوشه طلا

شرکت تاک خوشه طلا در سال 1380 با مدیریت صمد سطانی که از سال 73 فعالیت های بازرگانی خود را شروع کرده بود، آغاز به کار کرده است. این شرکت در زمینه تولید و بسته‌بندی و صادرات انواع کشمش و خشکبار فعالیت می کند که در این راستا در سال های 1385، 1388 و 1389 به عنوان صادر کننده نمونه استانی انتخاب شده است.
این شرکت در سال های ۱۳۸۶ به میزان ۱ میلیون و ۴۵۰هزارو ۸۷ دلار، در سال ۱۳۸۷ به میزان ۱ میلیون و ۸۸ هزار و ۸۶۷ دلار و در سال ۱۳۸۸ به میزان ۲میلیون و ۴۸۲ هزارو ۲۶۳ دلار صادرات به کشور های روسیه، اکراین، کانادا، رومانی، امارات متحده عربی، عراق، ترکیه، بلغارستان و کشورهای آسیای میانه انجام داده است.
تلاش و کوشش خستگی ناپذیر، شناسایی دقیق بازارهای هدف و نحوه رقابت با رقبا در بازارهای جهانی، ایجاد تنوع لازم در محصولات تولیدی، رعایت استاندارد های موردی خواست مشتریان، و ارتقاء کیفیت و نیز بسته‌بندی محصولات صادراتی و در یک کلام همت مضاعف و کار مضاعف عوامل مؤثر در انتخاب شرکت به عنوان صادرکننده نمونه می باشد.
شرکت تضامنی صادراتی محمد مهدویه و شرکاء

شرکت تضامنی صادراتی محمد مهدویه و شرکاء در سال ۱۳۵۴ با هدف تولید و صادرات انواع خشکبار تأسیس شده است و با در اختیار داشتن سه واحد تولیدی یکی از بزرگترین صادرکنندگان در رشته کشمش و خرما می باشد. سوابق مدیران این شرکت در تهیه و تولید خشکبار به شصت سال می‌رسد.
این واحد تولیدی و صادراتی در سال 1385 بعنوان صادر کننده نمونه کشوری و در سال 1388 صادر کننده برتر و چندین دوره صادر کننده نمونه استانی انتخاب شده است و از صادرکنندگان خوشنام گمرک جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

شرکت مهدویه همواره کیفیت و رضایتمندی مشتریان خود را سرلوحه قرار داده، لذا همواره از سوی خریداران خود در جهت افزایش ظرفیت های تولیدی مورد تشویق قرار می گیرد. دارا بودن گواهینامه بین المللی در کیفیت و پیشرفته ترین ماشین آلات سورتینگ روز دنیا موجب شده که شرکت صادراتی مهدویه جوابگوی درخواستهای خریداران خارجی مطابق با استاندارد های اروپایی و بین‌المللی باشد.
این شرکت در سال 1386 به میزان 8200تن به ارزش 8 میلیون و 100هزار دلار، در سال 1387 به میزان 3 هزار تن به ارزش 3 میلیون و 100 هزار دلار، در سال 1388 به میزان 3هزار تن به ارزش 5 میلیون و 120هزار دلار و در سال 1389 تا پایان دی ماه به میزان 5هزار تن و به ارزش 7 میلیون دلار صادرات به کشورهای کانادا، استرالیا، انگلستان، هلند، آلمان، فرانسه، بلژیک، مصر، مراکش و نیوزلند انجام داده است.
شرکت مهدویه و شرکاء همواره به دنبال بازارهای متنوع بوده و همیشه کیفیت را بزرگترین ابزار برای موفقیت خود قرار داده است،استفاده از سرویس‌های استاندارد بین المللی به لحاظ پی گیری محصولات، نظر خواهی از مشتریان و خریداران در جهت بالا بردن کیفیت محصولات، جدیدترین استاندارد ها و توصیه های بهداشتی، جذب ذائقه‌های مصرف ‌کنندگان، جمع آوری اطلاعات به روز دنیا، شرکت در نمایشگاه های بین‌المللی، به روز نمودن تجهیزات و ماشین آلات تولید و سورتینگ و بسته‌بندی، مطالعه بر روی آمارهای جهانی از نظر تولید و مصرف خارجی و داخلی و همچنین کشورهای رقیب از عوامل کسب موفقیت شرکت بوده است.

شرکت تعاونی مرزنشینان دالامپر ارومیه

شرکت تعاونی مرزنشینان دالامپر ارومیه از سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را در زمینه صادرات و واردات شروع کرده است.
این شرکت واردات تمامی کالاها را انجام می دهد و در بخش صادرات نیز بیشتر محصولات کشاورزی و صنعتی را به کشور های عراق، ترکیه و امارات متحده عربی صادر می کند که انجام صادرات به کشور ارمنستان نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد.
۶ میلیون دلار صادرات در عرض ۲ سال گذشته توسط این شرکت انجام گرفته است.

هماهنگی‌های هیئت مدیره، تلاش‌های بسیار زیاد، حضور فعال در نمایشگاه های بین المللی و داخلی دلایل موفقیت این شرکت در عرض این چند سال بوده است که افزایش صادرات و افزایش کشورهای هدف برای صادرات برنامه این شرکت برای آینده می باشد.

شرکت تعاونی پیله وران سماء پیرانشهر

شرکت تعاونی پیله وران سماء پیرانشهر در نیمه دوم سال ۸۶ ثبت شده است که از همین زمان هم فعالیت صادراتی و وارداتی خود را شروع کرده است. شرکت تعاونی پیله وران سماء پیرانشهر در سال های اخیر در حدود ۹ میلیون دلار صادرات انجام داده است که این رقم در سال ۸۶ به میزان ۷۰۰هزار دلار، در سال ۸۷ حدود۳میلیون و ۳۰۰ هزار دلار و در سال ۸۸ به میزان ۵ میلیون دلار به کشور عراق می‌باشد.
تجربه چندین ساله در عرصه صادرات و واردات هیئت مدیره و تلاش شبانه روزی مهمترین دلیل موفقیت در عرصه صادرات می باشد.

گروه صنعتی آذرشهد

شرکت آذرشهد در شهرستان ارومیه در زمینی به مساحت پنجاه هزار متر مربع از سال 1356 آغاز بکار نموده است و دارای بالاترین تنوع محصول در سطح کشور می باشد.
انواع محصولات این شرکت از جمله تافی، کارامل، شکلات، بیسکویت، کیک، ویفر، پاستیل و آدامس با مارک تجاری راموز، رانا، رافونه معروف است.

0

کیفیت و مشتری مداری همیشه شعار این شرکت بوده و همین امر موجب شناخت محصولات این شرکت در نقاط مختلف دنیا شده است، ثمره سالها تلاش و زحمت بی‌وقفه این شرکت بزرگ، حجم بالای تولید، تنوع محصول، اشتغال زایی بالا، کیفیت مطلوب و صادرات انبوه به کشورهای مختلف دنیا بوده و امروزه می تواند با بیش از 30 سال تجربه به عنوان یکی از پیشکسوتان صنایع غذایی اقتدار خود را در صنعت نشان داده و جوابگوی نیاز های حال و آینده مردم باشد.
این شرکت در سال ۱۳۸۶ به مقدار ۲۴۶ هزارو ۲۸۸ تن به ارزش ۳ میلیون و ۵۹۹ هزارو ۵۶۷ دلار، در سال ۸۷ مقدار ۳۸۷ هزارو ۱۵۲ تن به ارزش ۶ میلیون و ۱۱هزارو ۶۶۲ دلار و در سال ۸۸ به مقدار ۴۶۱هزارو ۲۵۲ تن به ارزش ۸ میلیون و ۶۰۱ هزارو ۴۱۷ دلار به کشورهای عراق، تاجیکستان، ترکمنستان، اردن، امارات متحده عربی، آمریکا، لبنان، دبی، کویت، جمهوری آذربایجان، آنگولا، ارمنستان، انگلستان، افغانستان، کشورهای آفریقایی و یمن صادرات انجام داده است.

بهنام تاج الدینی

1

بهنام تاج الدینی متولد سال 1352 می باشد و 14 سال است که در امر تجارت میوه و تره بار مشغول می‌باشد.
وی در سال های ۸۷ به اندازه ۱میلیون و ۴۵۰هزار دلار، در سال۸۸۲ میلیون دلار و در سال ۸۹ معادل ۹۰۰هزار دلار صادرات به کشور های عراق،ترکمنستان و کشورهای آسیای میانه انجام داده است که به همین دلیل به عنوان یکی از ۱۷ صادر کننده نمونه استان مورد تقدیر قرار گرفت.
وی کیفیت محصول ، بسته بندی خوب ، استفاده از برند های صادراتی برتر حساب و کتاب خوب از جمله عوامل موفقیت خود در امر صادرات میوه عنوان کرد. لازم به ذکر است که عمده صادرات وی سیب، پرتقال و مرکبات بوده است.

شرکت تعاونی مرزنشینان صومای برادوست ارومیه

شرکت تعاونی مرزنشینان صومای برادوست ارومیه در سال 1387 با تعداد 1093 عضو تأسیس گردید.هدف از تأسیس شرکت های تعاونی مرزنشینان بطور عام و علی‌الخصوص شرکت تعاونی صومای برادوست جلوگیری از قاچاق و ارتقای سطح زندگی مرزنشینان است که اکثراً افراد محروم روستایی و کم درآمد بوده‌اند.

۲

درحال حاضر تعاونی مرز نشینان صومای برادوست با تعداد اعضاء ۷۰۱۴ نفر و ۳۲هزارو ۵۶۲ نفر جمعیت تحت پوشش فعالیت تجاری خود را در امر صادرات و واردات کالاهای مجاز از مبادی رسمی کشور انجام می دهد.
به گفته مصطفی زاده مدیر عامل این شرکت، در سال 86 به میزان 1 میلیون و 3 هزارو 787 دلار، درسال 87 به میزان 339 هزارو 870 دلار و در سال88چهارمیلیون و 120هزارو 532 دلار صادرات انجام داده است.
این تعاونی با همت و تلاش چشمگیر هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت و نیز شناخت خوب بازارهای هدف و شرکت درکلاس های آموزشی و توجیهی سازمان بازرگانی و دیگر ارگان های دولتی توانسته این موفقیت را کسب نماید.

شرکت تعاونی پیله وران پیام سردشت

3

شرکت تعاونی پیله وران پیام سردشت در سال 1386 به ثبت رسیده است.به گفته عزیزی مدیر عامل این شرکت در 4 ساله تأسیس خود نزدیک به 17 میلیون و 500هزار دلار صادرات انجام داده است که در سال 86 به میزان 3میلیون و 500هزار دلار، 87 به میزان 4 میلیون و 900هزار دلار، در سال 88 به میزان 5 میلیون و 300هزار دلار و در 10ماهه سال 89 به میزان 3میلیون و 700هزار دلار صادرات انجام داده است.
به گفته وی صادرات کالاهایی از قبیل سماور نفتی، آجر نمای سفالی، نایلکس، فویل آلومینیومی، مصنوعات بدلی، مصنوعات فلزی و پلاستیکی، حنا، میوه جات، انواع کشمش، برگ زردآلو، در دستور کار این شرکت برای صادرات به کشور عراق قرار دارد.
عرضه کالاهای با کیفیت و متنوع در بازار های هدف مهمترین دلیل موفقیت این شرکت می باشد.

شرکت شهدآب

شرکت شهدآب در سال 1371 با هدف تولید انواع کنسانتره و آبمیوه و جهت تحقق یکی از اهداف مهم اقتصادی نظام جمهوری اسلامی ایران مبنی بر استفاده بهینه از منابع کشاورزی و باغی و همچنین تقویت و توسعه صادرات غیر نفتی در ارومیه آغاز بکار کرده است.
به گفته محمد افشار ارومیه مدیر عامل شرکت شهدآب، این شرکت از سال ۱۳۷۹ به جمع تولیدکنندگان آبمیوه پاکتی پیوسته است و همچنین در حال حاضر با نوآوری های انجام شده موفق به تولید کنسانتره هویچ برای اولین بار در کشور و کنسانتره چغندر قرمز و شیره انگور با کیفیت استثنایی شده و توانسته است ظرفیت بهره برداری خود را به ۵ هزار تن در سال افزایش دهد.
افشار ارومیه در رابطه با تولید آبمیوه نیز گفت: در امر تولید آبمیوه با دو دستگاه تولید آبمیوه به دو شکل پک که دستگاه آن برای اولین بار در ایران پاکت جدیدی از نظر شکل بسته بندی تولید می کند و دو دستگاه تتراپک با توانایی تولید آبمیوه با حجم های 200 سی سی و یک لیتری توانسته است ضمن پاسخگویی به نیازهای متنوع مشتریان خود با پیش بینی تولید سالانه 50 میلیون پاکت آبمیوه گام ارزنده ای در پیشبرد کمی و کیفی صنعت کنسانتره و آبمیوه در کشور بردارد.

۴

دریافت گواهینامه بین‌المللی بهترین عطر و طعم میوه جات آی‌تی‌کیوآی اسپانیا در سال ۲۰۰۷ میلادی، کسب ستاره طلایی بین‌المللی کیفیت برتر آبمیوه ایتالیا در سال ۲۰۰۶ میلادی، دریافت جایزه طلایی بین المللی مواد غذایی و آشامیدنی اسپانیا در سال ۲۰۰۶ میلادی، کسب تندیس و لوح افتخار از مرکز توسعه و تجارت اروپا، دریافت تندیس صادر کننده نمونه کشوری در سال ۱۳۷۹ از دست ریاست محترم جمهور وقت، دریافت لوح شرکت برتر حامی سلامت در سطح کشور از طرف خانه صنعت و معدن در سال ۱۳۸۴، انتخاب به عنوان شرکت حامی سلامت از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال ۱۳۸۳، دریافت لوح سپاس شرکت حامی سلامت از طرف کارخانجات تبریز و جامعه اسلامی کارگران استان در سال ۱۳۸۳، از عمده افتخارات این شرکت در سال‌های اخیر می باشد.

شرکت تاتائو

5

شرکت تاتائو در سال 1356 در زمینی به مساحت 32 هکتار در کیلومتر 11 جاده سلماس با هدف تولید و فروش محصولات به داخل کشور و صادرات به کشورهای مختلف به خصوص همسایگان جمهوری اسلامی ایران ، احداث شد.محصولات این شرکت توسط مجهزترین دستگاه‌های بسته بندی و درقالب یک فرآیند کاملاً بهداشتی و پیشرفته در بخش های مختلف تولید می گردد.این شرکت مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات آزمایشگاهی بوده و کلیه آزمایشات فیزیکی و شیمیایی و میکروبی لازم قبل و بعد از بسته بندی بر روی محصولات انجام و در ایستگاه‌های کنترل کیفی تعریف شده در خط تولید به طور مستمر کنترل کیفی صورت می گیرد.
تولید انواع کنسانتره آبمیوه، تولید آبمیوه و محصولات غذایی با نام تجاری تاتائو، تولید انواع نوشیدنی بدون گاز میوه و محصولات غذایی با نام تجاری تاتا، از جمله تولیدات شرکت تاتائو می باشد.
به گفته ایزدنیا این شرکت در سال 1386 به مقدار 929 هزارو 157 کیلو و به ارزش596 هزارو 675 دلار کنسانتره و آب میوه دوی پک، در سال 1387 به مقدار 1 میلیون و 512 هزارو 641 کیلو و به ارزش 771 هزارو 502 دلار آبمیوه دوی پک و رب گوجه فرنگی و در سال 1388 به میزان 7 میلیون و 893 هزارو 25 کیلو و به ارزش 4 میلیون و 179 هزارو 623 دلار کنسانتره میوه و آب میوه دوی پک و رب گوجه فرنگی صادرات به کشورهای آمریکا، ترکیه، کانادا، روسیه، و عراق انجام داده است.
مدیر عامل شرکت تاتائو در خصوص دلایل موفقیت این شرکت می گوید: این شرکت همواره شعار حق با مشتری و کیفیت افتخار ماست را چراغ راه خود در ارائه خدمات به مشتریان قرار داده است و همواره تلاش نموده که به آن پایبند باشد.

حسین حیدرنژاد

6

حیدرنژاد فعالیت تجاری خود را از سال 1375 با دریافت کارت بازرگانی آغاز نموده است و در زمینه صادرات محصولات کشاورزی فعالیت می‌نماید.
وی در سال ۱۳۸۶ به میزان ۱ میلیون و ۲۰۰هزار دلار، در سال ۸۷ به میزان ۱میلیون و ۶۴۵ هزار دلار، در سال ۸۸ به میزان ۲ میلیون و ۷۵۸ هزار دلار و در سال ۸۹ به میزان ۲ میلیون و ۷۵۲ هزار دلار صادرات به کشورهای ترکیه، عراق، جمهوری آذربایجان، روسیه و ترکمنستان انجام داده است.
استمرار در بازار های هدف با توجه به نوسانات بازار، ادامه صدور کالاهای با کیفیت خوب که توان رقابت با سایر رقبا خود را در بازار های هدف داشته باشند، احساس وظیفه و عشق و علاقه نسبت به صادرات، فعالیت مستمر و سوابق روشن و چندین ساله در رشته تخصصی وی مهمترین دلایل پیشرفت و موفقیت در این چند سال اخیر می‌باشد.

شرکت شهد مهاباد

۷

شرکت شهد مهاباد در سال ۱۳۷۷ در زمینه تولید انواع کنسانتره آبمیوه و آبمیوه پاکتی و پوره با مدیریت بخش خصوصی در شهر صنعتی مهاباد آغاز به کار کرده است و با بهره گیری از مدرن ترین ماشین آلات و تکنولوژی روز دنیا با ظرفیت تولید سالیانه ۱۰هزارو ۵۰۰تن کنسانتره انواع میوه و ۲۴۰۰ تن انواع آبمیوه پاکتی و نوشابه های بدون گاز و ۱۸۰۰ تن شربت آبمیوه هم اکنون به عنوان بزرگترین تولید کننده و صادر کننده در کشور فعالیت می کند.به گفته مهرانی مدیر عامل شهد مهاباد ، این شرکت به کشورهای آمریکای شمالی، اروپایی و آسیایی محصولات تولیدی خود را صادر می کند. مهرانی مطابقت محصولات تولیدی با استانداردهای ملی، بین المللی و کارخانه ای، بسته‌بندی محصولات بنا به سفارش و درخواست مشتری را از جمله دلایل موفقیت شرکت در سالهای گذشته عنوان کرد.

تجلیل از صادر کنندگان نمونه سال 89 آذربایجان غربی

تجلیل از صادر کنندگان نمونه سال 89 آذربایجان غربی

تجلیل از صادر کنندگان نمونه سال 89 آذربایجان غربی

تجلیل از صادر کنندگان نمونه سال 89 آذربایجان غربی

تجلیل از صادر کنندگان نمونه سال 89 آذربایجان غربی

تجلیل از صادر کنندگان نمونه سال 89 آذربایجان غربی

تجلیل از صادر کنندگان نمونه سال 89 آذربایجان غربی

تجلیل از صادر کنندگان نمونه سال 89 آذربایجان غربی