دنیای اقتصاد، اصفهان: وزیر اقتصاد و امنیت ژنو به همراه هیات ۲۵ نفره از بازرگانان و فعالان اقتصادی این ایالت، از فولادمبارکه اصفهان دیدن کردند تا علاوه‌بر آشنایی با خطوط تولید این بنگاه اقتصادی از ظرفیت و توانمندی‏های بزرگ‌ترین فولادساز خاورمیانه بهره‌مند شوند.

پی‌یر مُودِ وزیر اقتصاد و امنیت ژنو هدف اصلی از این بازدید را آشنایی با مجموعه عظیم فولادمبارکه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعتی ایران اعلام کرد و گفت: باید اعتراف کنم این بازدید برای سوئیسی‏ها بسیار جالب بود و برای ما بسیار خوشحال‌کننده‏تر بود که مطلع شدیم، شرکت فولادمبارکه توانسته در موضوع رقابت با دیگر رقبا نقش تعیین‌کننده داشته باشد و خود را در عرصه‏های رقابتی بین‌المللی نیز به خوبی مطرح کند. وی در خصوص آینده روابط سوئیس و ایران و شرایط جدید بین‌المللی گفت: در نقشه‌ای که ارتباط فولادمبارکه با کشورهای دیگر ترسیم شده بود، اگرچه جای سوئیس خالی است اما ارتباط این کشور با ایران بسیار مناسب است و در همین زمینه ارتباط با فولادمبارکه به صورت خاص نیز از نظر تمهیدات بانکی، ارتباطات مالی و حضور تجاری که در ژنو به مراودات تجاری مشغول هستند از سوی ژنو برنامه‌ریزی شده که می‏توان با توسعه یک ارتباط مفید، از فولادمبارکه به‌عنوان ظرفیت بسیار مهم در آینده روابط فی‏مابین به خوبی بهره برد.

در این دیدار مدیرعامل فولادمبارکه نیز به تشریح شرایط صنعت فولاد در جهان و ایران پرداخت و تصریح کرد: با توجه به شرایط صنعت فولاد در جهان، ایران توانسته در رتبه چهاردهم قرار گیرد که سعی می‏شود در سال‌های آینده این رتبه بهبود یابد. ایران توانسته بیش از۶۰ درصد تولیدات فولاد خاورمیانه و ۴۵ درصد از تولیدات فولادی منا (MENA) را به خود اختصاص دهد. سبحانی با اشاره به تکنولوژی‌های مورد استفاده در صنعت فولاد گفت: در سال ۲۰۱۵ در جهان ۷۵ درصد تولیدات به روش کوره بلند و بقیه به روش کوره قوس الکتریک بوده درحالی‌که در همین مدت در ایران با توجه به مزیت‏های انرژی، ۸۳ درصد تولیدات به روش کوره قوس الکتریکی و مابقی به روش کوره بلند تولید شده که از کل تولیدات انجام شده است.