دنیای اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه گفت: تلاش می‌کنیم امسال ۸۰ واحد صنعتی تعطیل و نیمه‌‌فعال استان را به گردونه تولید بازگردانیم. نعمت‌الله حقیقی در نشست هم‌اندیشی فعالان اقتصادی استان برای تحقق اقتصاد مقاومتی، از وجود ۹۶۳ واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری در استان خبر داد.رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه با بیان اینکه بیش از ۹۲ درصد صنایع استان کوچک و در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند، ادامه داد: ۵۰ درصد اشتغال صنعتی استان مربوط به همین صنایع کوچک است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه در ادامه ۵۰ درصد سرمایه‌گذاری صنعتی استان کرمانشاه را مربوط به صنایع شیمیایی و سلولزی دانست که حدود ۲۵ درصد اشتغال صنعتی استان را به خود اختصاص می‌دهند.حقیقی صنایع دارویی و غذایی و همچنین کانی‌های غیرفلزی را بخشی با سرمایه‌گذاری کم و اشتغال زیاد دانست و تاکید کرد: باید به سمت ایجاد چنین واحدهایی حرکت کنیم.وی در ادامه از پراکنش واحدهای صنعتی استان هم یاد کرد و گفت: ۵۴۷ واحد صنعتی در کرمانشاه است که بیشترین تمرکز را در این نقطه داریم. به گفته وی، کمترین میزان واحدهای صنعتی نیز مربوط به مناطق کوهستانی همچون اورامانات است که ایجاد صنایع‌بزرگ در این نقاط امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۲۴۰ واحد صنعتی استان تعطیل هستند و ۲۱۲ واحد نیز با ظرفیت زیر ۵۰ درصد کار می‌کنند، تاکید کرد: برنامه داریم امسال مشکل ۵۰ واحد تعطیل و ۳۰واحد نیمه فعال را حل کنیم و آنها را به گردونه تولید بازگردانیم. حقیقی گفت: ۲۶ درصد واحدهای تعطیل و نیمه‌فعال مشکل معوقات بانکی، ۲۳ درصد مشکل کمبود نقدینگی، ۲۰ درصد مشکل مدیریت، ۲۴ درصد مشکل بازار و بقیه سایر مشکلات را دارند.