دنیای اقتصاد، اهواز، عباس سیدجلالی: مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: به‌زودی طرح جامع گردشگری از سوی معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان و با همکاری یک شرکت اسپانیایی آغاز می‌شود.

مهدی اسدیان با اشاره به انجام یک‌ساله بررسی‌ها و دریافت نظرات کارشناسان در زمینه طرح جامع گردشگری در منطقه آزاد اروند اظهار کرد: این طرح در مرحله انتخاب شرکت‌های بین‌المللی برای همکاری، طراحی و برنامه‌ریزی به‌منظور اجرای طرح جامع گردشگری از سوی سازمان منطقه آزاد اروند قرار دارد. وی اضافه کرد: پس از مذاکرات انجام شده برای تعیین شرکت مجری طرح، با دو شرکت ایتالیایی و اسپانیایی توافق شد و طرح‌های خود را ارائه کردند که از سوی مشاوران و مدیران سازمان بررسی انجام شد و مطالعه این طرح‌ها را به انجام رساندند.

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به انجام بررسی‌های دو ماهه طرح‌ها مطابق با شرح خدمات درخواستی سازمان و مطالعه تجربه‌های مشابه در سایر مناطق تصریح کرد: با اتمام کار بررسی و مطالعه طرح‌ها، شرکت اسپانیایی «ایدم» برای انجام این طرح انتخاب شد که قراردادی نیز در این زمینه با شرکت مذکور منعقد می‌شود. وی گفت: اکنون در حال طی کردن مراحل شرح خدمات، انعقاد قرارداد، تعیین مدت زمان اجرای طرح و تامین اعتبار هستیم. به گفته اسدیان، مدت‌زمان اجرای این طرح یک‌سال برآورد شده که در صورت عدم بروز مشکل، اوایل آبان ماه امسال عملیات اجرایی طرح جامع گردشگری منطقه آزاد اروند با همکاری شرکت اسپانیایی ایدم آغاز می‌شود.