دنیای اقتصاد - اردبیل - مهدی حسین‌نژاد: شهردار اردبیل در دیدار با سرکنسولگری فدراسیون روسیه در رشت با تشریح قابلیت‌های گردشگری، اقتصادی و کشاورزی اردبیل این استان را دارای قابلیت‌های منحصربه‌فردی دانست.

حمید لطف‌اللهیان در این دیدار گفت: معرفی اردبیل در روسیه می‌تواند منجر به مبادلات فرهنگی و اقتصادی شود که خود این اقدام به فراهم شدن زمینه برای استفاده از توان سرمایه‌گذاران روسی منجر می‌شود. به گزارش روابط عمومی شهرداری اردبیل، شهردار با اشاره به شرایط طبیعی و امکانات مربوط به اسکی روی برف در شعاع ۲۰ کیلومتری اردبیل در دامنه سبلان در سرعین، گفت: با وجود آبگرم‌های طبیعی در کنار این امکانات، شرایط فوق‌العاده استثنایی برای توسعه گردشگری به‌ویژه گردشگری زمستانه در این استان فراهم است. لطف‌اللهیان اردبیل را به‌عنوان یک کهن‌شهر با هویت و قدیمی اما ناشناخته برای کشورهای خارجی، معرفی کرد و گفت: مدیریت شهری اردبیل این آمادگی را دارد تا ارتباطات خود را با کشورهای مختلف همچون روسیه توسعه دهد.وی آغاز هر مشارکت و اجرای هر طرح مشترک با روسیه را آغازگر مبادلات و همکاری‌های بیشتر اردبیل با این کشور در آینده دانست.

کنسانتین آلکسه‌یف، سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت نیز در دیدار با شهردار اردبیل از علاقه‌مندی فعالان تجاری روسیه برای سرمایه‌گذاری در ایران به‌ویژه استان مستعدی همچون اردبیل خبر داد. سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت ادامه داد: اردبیل ظرفیت بزرگی برای توسعه گردشگری خارجی دارد و شهرداری می‌تواند از مرکز فرهنگی و اسلامی ایران در مسکو برای معرفی همه قابلیت‌های گردشگری و اقتصادی اردبیل بهره‌مند شود.آلکسه‌یف افزود: قابلیت‌های طبیعی و گردشگری اردبیل در واقع ثروتی جاودان برای ایران است و با توجه به پایان‌پذیر بودن منابعی همچون نفت، آینده اقتصادی و تجاری ایران در استان‌های مستعدی همچون اردبیل رقم خواهد خورد.وی با تاکید بر امکان سرمایه‌گذاری روسیه در ابعاد مختلف گردشگری و اقتصادی استان اظهار کرد: میهمان‌نوازی اردبیلی‌ها حتی در خارج از مرزهای ایران بسیار زبانزد بوده و من مجددا در فصل بهار به اردبیل مراجعه خواهم کرد و اقدامات مشترک بیشتری انجام خواهیم داد.