دنیای اقتصاد - اصفهان: نشست تخصصی تبیین فرصت‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی در توسعه فضاهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با حضور قاسم‌زاده معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان، حسام‌نژاد مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری اصفهان، سلطان‌حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان، قاسمی رئیس سازمان ورزش شهرداری و جمعی از سرمایه گذاران بخش خصوصی برگزار شد.

علی قاسم‌زاده در این نشست با بیان اینکه با وجود تلاش‌های صورت گرفته در بخش توسعه فضاهای ورزشی و دسترسی مردم به این فضاها با استانداردهای روز دنیا فاصله داریم، اظهار کرد: تحلیل چرایی این موضوع این نکته را می‌رساند که تاکنون عرصه برای ورود مردم فراهم نشده است، این در حالی است که کشور ما راهی جز اعتماد به مردم در تمامی حوزه‌ها ندارد.وی برطرف شدن مشکلات موجود در کشور را ورود مردم به تمامی حوزه‌ها دانست و تصریح کرد: در حوزه ورزش نیز به این باور رسیده ایم که مردم و بخش خصوصی باید وارد میدان شده و ما به‌عنوان نهادهای حاکمیتی پای خودمان را از گلیم آنها بیرون بکشیم. معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با بیان اینکه بخش خصوصی خود به خود گره‌های موجود را باز می‌کند، ادامه داد: دستگاه‌های حاکمیتی تنها باید فضا را فراهم و موانع موجود را برطرف کنند تا افرادی که انگیزه و تمکن مالی دارند با دست خودشان مشکلات را برطرف و نیازهای مردم را تامین کنند.

وی تاکید کرد: سرمایه‌گذاران از هر نظر باید برای ورود به این زمینه‌ها احساس امنیت کنند تا با ورود آنها بسیاری از مشکلات موجود در بخش های مختلف برطرف شود. باید دست یاری خود را به سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای مشارکت در ساخت فضاهای ورزشی، فرهنگی و اجتماعی دراز کنیم تا شهر اصفهان از لحاظ سرانه این فضاها به استانداردهای مطلوب دست پیدا کند. در ادامه سیدمرتضی حسام‌نژاد، قائم‌مقام شهردار اصفهان در امور سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها در این نشست اظهار کرد: استفاده از فکر و تخصص بخش خصوصی مهم‌ترین موضوعی است که در رسیدن به اهداف موثر است و باید مدنظر قرار بگیرد. پول در این میان تنها وسیله و ابزار محسوب می‌شود. وی تصریح کرد: زمانی که بخش خصوصی با عشق تمام، ریسک پذیری بالا و جسارت کامل وارد حوزه‌های مختلف می‌شود خروجی‌های بسیار موثری هم برای خودشان و هم برای جامعه دارد چراکه عشق، فکر، تخصص و همیت این افراد است که محصولات مختلف را می‌آفریند. قائم‌مقام شهردار اصفهان در امور سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها با بیان اینکه در استفاده از توان بخش خصوصی به جای واژه برد- برد می‌توان از واژه رشد - رشد استفاده کرد، ادامه داد: این واژه برای ورود بخش خصوصی در طرح‌های مختلف به این دلیل مورد تاکید است که شهرداری در ارائه خدمات به شهروندان رشد کرده و تجربه بخش خصوصی نیز در مشارکت با شهرداری در حوزه‌های ورزشی، فرهنگی و اجتماعی رشد می‌کند و این تجربه به هر میزان که افزایش یابد، برای شهر مفیدتر واقع می‌شود.