سیدفضل‌الله قریشی گفت: از این میزان عسل تولیدی ۳ هزارتن در استان مصرف می‌شود و بقیه به کشورهای چین، مالزی، امارات، ترکیه، کویت و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه به‌دلیل نبود سیستم بسته‌بندی مناسب بخش زیای از عسل تولیدی از استان به ترکیه ارسال و به نام این کشور در بازارهای جهانی عرضه می‌شود، ادامه داد: از محل صدور عسل به خارج از کشور ۱۰ میلیون دلار ارز عاید کشور می‌شود.

قریشی با اعلام اینکه در آذربایجان‌غربی، یک میلیون و یکصد هزار کلونی بومی و مدرن زنبور عسل وجود دارد، اظهار کرد: ۱۴ تعاونی زنبورداری، ۱۱ کارخانه فرآوری عسل و ۳ شرکت بزرگ تولید کندو نیز در آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به فعال‌سازی اتحادیه زنبورداران استان اظهار کرد: با فعال‌سازی این اتحادیه کار تولید و پرورش ملکه زنبور عسل آغاز و طی سال‌جاری ۲ تا ۳ هزار ملکه نیز پرورش داده شده است.

قریشی با اشاره به اینکه ۱۱۷ هزار نفر در بخش تولید عسل و پرورش زنبور عسل در استان فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: عسل و صنایع وابسته به آن در آذربایجان‌غربی برای ۱۰هزار نفر ایجاد اشتغال کرده است.