دنیای اقتصاد- سنندج - فرزاد نویدی: استاندار کردستان روند احداث واحدهای مسکونی مهر در استان را کند ارزیابی کرد و گفت: مردم نیازمند مسکن، منتظر فعالیت‌ها و تلاش‌های دستگاه‌های اجرایی برای مسکن‌دار شدن هستند و نمی‌توانند بیشتر از وضعیت فعلی تحمل کنند. علیرضا شهبازی در جلسه مسکن مهر استان در سنندج، با اشاره به تعهد سازمان مسکن و شهرسازی مبنی بر بهره‌برداری از شش هزار واحد مسکونی در قالب مسکن مهر، خودمالکی و مشارکتی در خرداد ماه امسال افزود: براساس آمار و اطلاعات سازمان مسکن و شهرسازی این میزان واحد برای خردادماه آماده نمی‌شود و این نشان از عدم پیگیری است.

وی خواستار سر و سامان دادن به آمار و اطلاعات و هماهنگی بیشتر دستگاه‌های عضو شورای مسکن استان شد و گفت: اگر نمی‌توانیم در موعد مقرر کاری را به انجام برسانیم آن را نباید اعلام کنیم و مردم را منتظر بگذاریم.

وی سوء مدیریت و عدم هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی را یکی از دلایل عقب ماندگی پروژه‌های مسکن مهر در کردستان دانست و گفت: از بنده استاندار تا تمام مسوولان دستگاه‌های ذی‌ربط مقصر هستیم و باید تلاش خود را در جهت اجرای هرچه بهتر و سریع‌تر طرح ملی مسکن مهر مضاعف کنیم.

استاندار کردستان سازمان مسکن و شهرسازی را دستگاه هماهنگ‌کننده در ارتباط با مسائل و مشکلات مربوط به طرح مسکن مهر دانست و گفت: باید تمام مسائل مربوط به طرح مسکن مهر قبل از برگزاری جلسات شورای مسکن در کمیته‌های تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گیرد و در جلسات رسمی مسائل و مشکلاتی که رفع آنها به تصمیم‌گیری کلان نیاز دارد در این جلسات مورد بحث قرار گیرد و سازمان مسکن و شهرسازی باید هماهنگی‌های لازم را با دستگاه‌های اجرایی داشته باشد. شهبازی، تعیین تکلیف وضعیت بیمه کارگران فعال در طرح مسکن مهر، وضعیت تسهیلات بانکی به واحدهای مسکونی مهر و همچنین مشکلات و مسائل پیمانکاران و وضعیت موجود واحدهای در دست احداث را مسائلی دانست که نیاز به بحث و بررسی بیشتر جهت رفع موانع بر سر راه دانست و از همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای مسکن استان خواست تا پایان هفته جاری این مشکلات را با برگزاری نشست‌های تخصصی رفع و در جلسه آینده شورای مسکن ارائه دهند.