دنیای اقتصاد- قزوین- فائزه رشوند: مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: با انجام علمیات زیربنایی در سه شهرک و ناحیه صنعتی در قزوین کار واگذاری زمین به متقاضیان سرمایه‌گذاری در چند ماه آینده آغاز خواهد شد. ناصحی در بازدید از شهرک صنعتی حکیمیه با بیان این مطلب اعلام کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و استقبال صاحبان صنعت جهت سرمایه‌گذاری در این استان خصوصا شهرک‌های صنعتی به طراحی و اجرای عملیات زیربنایی چند شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت بیش از ۱۰۰۰ هکتار در طول سه سال اخیر اقدام شده که دربرخی از آن در شهرک صنعتی خرمدشت وفاز دوم شهرک صنعتی کاسپین و شهرک آبیک زمین واگذار شده است و در حال حاضر با اتمام پروژه‌های زیربنایی فاز اول شهرک صنعتی حکیمیه کار واگذاری زمین در این شهرک به متقاضیان سرمایه‌گذاری نیز در یک ماه آینده آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین در راستای سیاست دولت در هدایت و احداث شهرک‌های صنعتی در مناطق کمتر توسعه یافته، دو شهرک و ناحیه صنعتی شال و اسفرورین که در حال حاضر پروژه‌های زیربنایی آن در مرحله اجرا است، کار واگذاری زمین در شش ماهه دوم سال جاری به متقاضیان سرمایه‌گذاری شروع می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین با اشاره به تعداد واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی گفت: حدود ۱۰۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان وجود دارند که نیمی از آنها به بهره‌برداری رسیده‌اند. در این واحدها حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان باید سرمایه‌گذاری صورت گیرد که در پانصد شرکتی که به تولید رسیده‌اند، بیش از هفتصد میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است و با این وضعیت بیش از ۱۳ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی استان مشغول به کار هستند.