دنیای اقتصاد ـ کرمان ـ‌ مرجان ضیایی: نیروگاه سیکل ترکیبی کرمان با دو هزار مگاوات تولید برق در جایگاه دومین نیروگاه کشور از این نظر قرار دارد. مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی کرمان با بیان این مطلب افزود: برای ساخت و راه‌اندازی این نیروگاه که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۷۸ آغاز شده و در سال ۱۳۸۹ به طور کامل به بهره‌برداری رسیده است، تاکنون یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و هزینه شده است.

مجید تیرافکن افزود: با گسترش شبکه در منطقه که به مصرف بسیار زیاد و افت ولتاژ در سال‌های گذشته منجر شد، ضرورت داشت که نیروگاه کرمان در مدار قرار بگیرد و بر همین اساس راندمان نیروگاه هم از ۳۳ درصد در حالت عادی به ۵۰ درصد در حالت سیکل ترکیبی و استفاده از خروجی‌های تولید رسیده است.

وی گفت: در سال‌جاری تعهد تولید برق نیروگاه سیکل ترکیبی کرمان ۹ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۱۸۵ مگاوات است که تا پایان دی ماه امسال هشت میلیون و ۵۱۸ هزار و ۹۷۲ هزار مگاوات در این نیروگاه، برق تولید شده و این میزان تولید تا دی ماه سال‌جاری ۶/۳ درصد نسبت به میزان تعهد شده افزایش داشته است.

مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی کرمان در پایان گفت: ۴۱۳ نفر نیروی متخصص و ماهر در نیروگاه سیکل ترکیبی کرمان مشغول به کار هستند.