کاشان - خبرنگار دنیای اقتصاد: عملیات ساختمانی خوابگاه دانشجویی پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان با حضور رییس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در شهر قمصر کاشان شروع شد.

رییس دانشگاه کاشان در حاشیه عملیات کلنگ‌زنی این خوابگاه افزود: این طرح در زیربنای ۸۰۰ مترمربع در دو طبقه با کمک خیر این شهر، حاج مجید راهب، ایجاد می‌شود.

سیدجواد ساداتی‌نژاد ظرفیت این خوابگاه را ۱۰۰نفر عنوان کرد و گفت: این طرح با اعتبار دو میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال ایجاد می‌شود.

وی، پژوهشکده اسانس را از نخستین پژوهشکده‌های اسانس در کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال و رفاه دانشجویان و برای شناساندن این پژوهشکده به عنوان قطب علمی بین‌المللی ساخت این خوابگاه از ضروریات دانشجویان به شمار می‌رفت.

تاسیس پارک فناوری اسانس

رییس دانشگاه کاشان در این مراسم همچنین از تاسیس پارک فناوری اسانس در پژوهشکده اسانس‌های طبیعی این دانشگاه خبر داد.

ساداتی‌نژاد افزود: با تاسیس این پارک که به دنبال راه‌اندازی مرکز پژوهشی اسانس‌های طبیعی در این پژوهشکده رخ می‌دهد این منطقه تبدیل به قطب علمی اسانس‌های کشور می‌شود.

وی با اشاره به دانش‌آموختگی اولین دانشجوی رشته اسانس در کشور از پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان، از برگزاری اولین کارگاه اسانس‌های طبیعی کشور در این دانشگاه خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این کارگاه زمینه برگزاری این گونه کارگاه‌ها در سطح بین‌المللی فراهم شود.