ساری- خبرنگار دنیای اقتصاد: مخبر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مواد اولیه شرکت‌ها و صنایع بدون دریافت بهره بانکی به صورت قسط چهارماهه در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

علی اصغر یوسف‌نژاد افزود: مشکلات صنایع در شرایط فعلی شامل عدم تامین نقدینگی، قطعی برق، مشکلات تامین مواد اولیه، طرح‌های نیمه کاره، عدم تامین سرمایه در گردش، بدهکاری صنایع به بانک‌ها، تعرفه‌ها و صادرات است.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات صنایع سیاست‌هایی هم اعمال شده اظهار کرد: طرح بنگاه‌های زودبازده که با وجود هدف‌های مقدس و منطقی برای پیشبرد اهداف صنایع و معادن دارای انحراف از عملکرد نیز بوده لازم بود طی مدت اجرا و آینده نسبت به اصلاح آن اقدام شود.

نماینده مردم ساری تصریح کرد: طبق تصمیمات گرفته شده به زودی وزارت صنایع و معادن تمامی منابع مالی شرکت‌های تحت پوشش خود را در دو بانک ملت و صنعت و معدن تمرکز می‌کند و این محل برای منابع و تامین سرمایه در گردش اقدام خواهد کرد.

وی همچنین افزود: هفته آینده با لایحه دولت ۱۵میلیارد تومان به منابع بانکی تزریق می‌شود که از این مقدار ۶هزار میلیارد تومان بابت بدهی دولت به بانک‌ها محسوب شده و ۹میلیارد تومان دیگر نیز بابت تقویت بنیه مالی بانک‌ها در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا در طرح‌های صنعتی و معدنی مورد پشتیبانی قرار گیرد.