ساری- خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان مازندران گفت: ۵/۷۷درصد از کالاهای تولیدی این استان استاندارد است.

جواد اعتماد، در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی که در شهرستان ساری برگزار شد، استاندارد استان مازندران را از نظر شاخص کیفیت کالا در رتبه اول کشور دانست و گفت: این استان دارای ۱۵مرکز آزمایشگاهی بزرگ است که توانایی آزمون بیش از ۹۵درصد کالاهای تولید و عرضه شده را دارا هستند.

وی گفت: موسسه استاندارد استان مازندران از نظر آزمایشگاه استاندارد در کشور به عنوان آزمایشگاه مرجع نامیده می‌شود و از نظر تدوین استانداردها نیز مرجع شناخته شده است.

اعتماد یکی از اساسی‌ترین و بزرگ‌ترین مسوولیت‌ها را تدوین استانداردها دانست و افزود: بیش از ۹۰درصد استانداردهای کشور با استانداردهای دنیا انطباق داشته و برابری می‌کند.

وی در ادامه از تدوین ۲۸ استاندارد در سال جدید خبر داد و با بیان اینکه در سال گذشته برای کشور ۲۷ استاندارد پیش‌بینی شده بود که با رشد ۱۸۱درصدی به ۴۲استاندارد رسیدیم اظهار امیدواری کرد در سال جاری نیز با موفقیت بیش‌تری روبه‌‌رو باشیم.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی مازندران در ادامه از کنترل بوفه‌های مدارس در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این برنامه با کمک سازمان آموزش و پرورش مازندران انجام می‌شود و فروشگاه‌های اطراف مدارس را نیز شامل خواهد شد.