بیرجند - خبرنگار دنیای اقتصاد: معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

حمیدرضا جانباز در بیرجند با بیان اینکه هدف از این واگذاری بهره‌گیری از ظرفیت‌های این بخش و پیمانکاران با ایجاد انگیزه برای آنان است، اظهار کرد: اصلاح الگوی مصرف باید در دستور کار قرار گیرد و فرهنگ‌سازی، قابل‌اجرا و عملیاتی شود.

وی ادامه داد: فرصت خوبی به لحاظ نامگذاری سال جدید فراهم شده و شرایط مهیا است تا از فضای ایجاد‌شده اصلاح الگوی مصرف آب را اجرا تا آب این کالای غیرقابل جایگزین را حفظ کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی نیز کل اعتبارات عمرانی مصوب سال ۸۶ این شرکت را در بخش آب و فاضلاب ۱۰‌میلیارد و ۸۶۳‌میلیون تومان اعلام کرد و افزود: از این میزان ۸‌میلیارد و ۸۶۲‌میلیون تومان جذب و هزینه شده است.

محمد طاهری افزود: کل اهداف پیش‌بینی شده شرکت در سال ۸۶ با این میزان اعتبار در طرح‌های آب و فاضلاب محقق شده است. وی گفت: اصلاح و توسعه ۱۲۴‌کیلومتر شبکه توزیع آب شرب شهری، اجرای ۶/۴۵‌کیلومتر خط انتقال آب، حفر، تجهیز و جابه‌جایی ۱۳ حلقه چاه، احداث ۱۰‌هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب شرب، ۱۵۶ مورد حوضه‌چینی، توسعه ۴/۴۳‌کیلومتر شبکه فاضلاب و نصب ۲‌هزار و ۵۰۰ انشعاب فاضلاب از جمله اقدامات انجام شده در سال ۸۶ استان بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به عملکرد اجرایی در سال ۸۷ افزود: اصلاح و توسعه ۱۱۳‌کیلومتر شبکه توزیع آب شرب، اجرای ۱۳‌کیلومتر خط انتقال آب، حفر، جابه‌جایی و تجهیز ۱۲ حلقه چاه آب شرب و احداث ۵‌هزار و ۷۰۰ مترمکعب مخزن ذخیره آب شرب نیز انجام شده است.

طاهری ۱۳۶ مورد حوضه‌چینی و اجرای سه‌کیلومتر خط انتقال آب و ۲۷‌کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب را از دیگر اقدامات انجام شده در سال ۸۷ برشمرد و تصریح کرد: در سه سال گذشته، ۸ هزار فقره انشعاب فاضلاب در شهر بیرجند نصب شده است.