دنیای اقتصاد- همدان- شهناز محمدی: بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینای همدان و دانشگاه پزشکی ایالت خودمختار سین‌کیانگ چین، موافقت‌نامه همکاری علمی و فرهنگی امضا کردند. در این موافقت‌نامه که به امضای آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی، رییس بنیاد بوعلی‌سینا و خالمراد غفور، رییس‌ دانشگاه پزشکی سین‌کیانگ رسید، طرفین برای استفاده از توانمندی‌های علمی و فرهنگی در زمینه اجرای پروژه‌های علمی، تبادل اطلاعات و امکانات برگزاری نمایشگاه‌ها و سمینارها، سفرهای تحقیقاتی و آموزش‌های کاری، توافق کردند.

انتشار کتب و نشریات تخصصی مرتبط با ترویج و اشاعه طب سنتی و استفاده از گیاهان دارویی و نیز شناخت، معرفی و بزرگداشت شخصیت و آثار ابن‌سینا و دیگر دانشمندان حوزه پزشکی ایران اسلامی از دیگر مفاد این توافقنامه است. کمیته کارشناسی مشترک از طرفین کار پیگیری، نظارت و ارزیابی نتایج این توافق‌نامه را بر عهده خواهد داشت.

این توافقنامه همزمان با برگزاری همایش بین‌المللی «پزشکی مدرن، پزشکی سنتی چین و پزشکی اویغور» در شهر ارومچی، مرکز ایالت خودمختار سین‌کیانگ چین به امضا رسید.

در این مراسم، گلدان تزئینی سفال همدان، منقش به تصویر شیخ‌الرییس بوعلی‌سینا، کتاب شریف قانون در طب بوعلی‌سینا، سمفونی و سریال بوعلی‌سینا با زیرنویس انگلیسی و کتاب تدارک‌الخطا از آثار شیخ‌الرییس از سوی آیت‌ا... طه محمدی به رییس دانشگاه پزشکی سین‌کیانگ اهدا شد و طرف چینی نیز هدایای یادبود شهر ارومچی را به ایشان تقدیم کرد.