شهردار منطقه یک مشهد گفت: با وصول ۲۱۰ میلیارد تومان درآمد نقدی طی سال ۹۱ ، از این میزان درآمد تنها ۱۲ تا ۱۵ درصد صرف هزینه‌های منطقه می‌شود. ساسان نورین مقدم از منطقه یک شهرداری مشهد به عنوان منطقه برخوردار به لحاظ اقتصادی خانواده‌ها یاد کرد و افزود: این در حالی است که منطقه یک به دلیل قرار گرفتن در بافت گران‌قیمت شهر از خیلی سرانه‌های خدمات شهری مانند فضای سبز و ورزشی کم برخوردار است.به گفته وی، سرانه فضای سبز در منطقه یک شهرداری مشهد ۵/۴ مترمربع است؛ در حالی‌که این رقم با نقطه ایده آل فاصله دارد.

تملک دو پلاک برای تامین پارکینگ احمدآباد

وی از کمبود پارکینگ به عنوان یکی از مشکلات اصلی منطقه یاد کرد وگفت: به دلیل رفع این مساله دو قطعه پلاک برای ساخت پارکینگ در محدوده احمدآباد تملک شده است.

وی گفت: همچنین دو پروژه ساخت پارکینگ نیز به عنوان ضوابط تشویقی برای اجرا از سوی بخش خصوصی در نظر گرفته شده که امید است تا ۶ ماه اول سال آینده مراحل مطالعاتی ساخت پارکینگ‌ها به مرحله اجرایی برسد.شهردار منطقه یک مشهد با اشاره به اتمام طرح بهسازی پیاده‌روهای مسیر احمدآباد افزود: محور کوهسنگی نیز به دلیل خاطره‌انگیز بودن در دستور کار پروژه‌های منطقه قراردارد که در صورت اختصاص اعتبار در سال آینده، پیاده‌روهای این محور نیز بهسازی می‌شود.

تقاطع غیر‌همسطح سه راه خیام

وی در‌خصوص گره‌گشایی ترافیک سه‌راه خیام با استفاده از تقاطع غیرهمسطح نیز اظهار کرد: این راهکار مقطعی است و درست نیست همه شهر را با نگاه ترافیکی بسنجیم؛ زیرا ساخت تقاطع برای سه‌راه خیام سبب افزایش بیش از حد سرعت خودروها و انتقال بار ترافیک به محدوده چهارراه خیام و میدان ملک‌آباد می‌شود که عملا بی‌نتیجه خواهد بود.

وی درخصوص برنامه‌های این منطقه در استقبال از بهار ۹۲ نیز گفت: پنج المان ثابت در این منطقه نصب می‌شود که شامل مجسمه دائمی خیام در بولوار خیام، المانی ویژه در بولوار ملک آباد و زیباترین آبشار گل در میدان شریعتی است.

اجرای طرح نهایی میدان شریعتی

شهردار منطقه یک مشهد درپاسخ به پرسش دیگری درخصوص سرانجام طرح‌های ترافیکی میدان شریعتی از تصویب طرح نهایی این میدان خبر داد و گفت: طرح ترافیکی میدان شریعتی در قالب یک مسابقه با شرکت نخبگان کشوری تهیه شده که سال آینده اجرا خواهد شد. نورین مقدم با بیان اینکه این میدان یکی از میدان‌هایی است که به دلیل قرار گرفتن در یک نقطه مبدأ شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: در طرح نهایی، بر احیای این محور نیز تاکید شده است.وی در‌خصوص تعریض خیابان‌ها به منظور کاهش ترافیک نیز گفت: به شهر نباید با رویکرد ترافیکی نگاه کنیم؛ زیرا در فضای شهری اولویت باید با پیاده باشد. وی با بیان اینکه باید مدیریت ترافیک داشته باشیم، افزود: نباید شهر را به یک شبکه رفت و آمد خودرو تبدیل کنیم و این از دیدگاه علمی هم مورد توجه مدیران شهری نیست.