مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان اردبیل از تاسیس و راه‌اندازی پایانه صادراتی سبلان اردبیل در قالب تعاونی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی غفاری ضمن تشریح عملکرد بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون اردبیل اظهار کرد: پایانه صادراتی سبلان اردبیل به منظور رشد و توسعه صادرات استان راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه بخش بازرگانی پایانه هم‌اکنون در محل ساختمان مرکزی بنیاد کارآفرینی تجهیز و راه‌اندازی شده است، افزود: اعطای مجوز فعالیت پایانه منوط به تهیه زمین مورد نیاز بود که این موضوع با تصویب ستاد راهبردی حمایت از بنیاد در حال پیگیری است و تاکنون دو قطعه زمین شناسایی و اقدامات قانونی برای واگذاری آنها انجام شده است.

مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان در ادامه با اشاره به اجرای طرح ایجاد مجتمع کارگاهی تعاونی‌های بانوان استان تصریح کرد: این طرح با هدف ارتقای سطح اقتصادی، انسجام و رونق تعاونی‌های بانوان در شهرک صنعتی شماره یک اردبیل به اجرا

گذاشته می‌شود.

وی ابراز کرد: در حال حاضر طرح توجیهی و نقشه‌های اولیه تهیه و به شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ارسال شده است تا به عنوان یکی از اولویت‌های کاری در دستور کار بنیاد قرار گیرد.

غفاری خرید یک‌درصد کل سهام شرکت بیمه تعاون کشور و راه‌اندازی واحد مشاوره برای انجام خدمات مشاوره، آموزش، ترویج و... را از دیگر برنامه‌های بلند مدت بنیاد عنوان کرد و افزود: این بنیاد تاکنون شش شرکت تعاونی را با حضور بیش از ۲۵۰ کارجو و بر اساس مزیت و نیاز استان تشکیل داده و امسال نیز طرح ساماندهی کارجویان استان به اجرا خواهد گذاشت.

وی در پایان به اجرای چهار طرح مطالعاتی و تحقیقاتی در زمینه‌‌ تشکیل تعاونی‌های کشاورزی تاکید کرد و متذکر شد: این طرح‌ها شامل تشکیل تعاونی در زمینه‌های بررسی مشکلات بازاریابی فرش، گلیم و ورنی استان، کشاورزی منطقه مغان و شهرستان خلخال می‌شود که توسط تیم مطالعاتی بنیاد به اداره کل تعاون ارائه شده است.