نخستین گلخانه تحقیقاتی استان یزد در تفت به بهره‌برداری رسید.‌ به گزارش خبرگزاری فارس، رییس جهاد کشاورزی استان یزد در مراسم افتتاح این گلخانه اظهار کرد: این گلخانه در زمینی به مساحت هزار و ۲۵۰ مترمربع با هدف انتخاب بذر مناسب برای گلخانه‌داران و مبارزه با آفات کشت گلخانه‌ای با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد ریال راه‌اندازی شده است.

محمدجواد صالحی افزود: در این گلخانه علاوه بر انتخاب بذر مناسب ‌روی سایر آیتم‌ها و پارامترهای محصولات گلخانه‌ای تحقیق و پژوهش انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این گلخانه میزان مصرف سموم به منظور کاهش مصرف سموم کشاورزی بررسی شده و تحقیقات کاملی در زمینه آفات و بیماری‌ها انجام خواهد شد.

رییس جهاد کشاورزی استان یزد تاکید کرد: در صورتی‌ که موفق به کاهش مصرف کودهای شیمیایی در گلخانه‌ها شویم و مصرف آن را به حداقل برسانیم، سلامت جامعه تامین و تضمین شده و محصولات گلخانه‌ای استان یزد در بازارهای خارجی قابل عرضه خواهد بود. صالحی بیان کرد: مبارزه با آفات با روش‌های غیرشیمیایی نظیر نصب کارت زرد و مبارزه تلفیقی در این گلخانه مورد بررسی قرار می‌گیرد و روش‌های مدیریت آن به گلخانه‌داران استان ارائه می‌شود.