بندرعباس - خبرنگار دنیای‌اقتصاد: مدیر اداره بندر خلیج‌فارس گفت: سهم ایران از صنعت سوخت‌رسانی در منطقه خلیج‌فارس در ۲ سال اخیر ۵/۱۲‌درصد رشد داشته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، منصور خرمشکوه افزود: از سال آغاز این طرح در کشور سهم ایران از این صنعت پردرآمد در منطقه تنها نیم‌درصد بود که با تلاش‌ها و اقدامات انجام شده و همچنین سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته، سهم امروز کشور به بیش از ۱۳‌درصد رسیده است. وی ابراز امیدواری کرد که این سهم تا سال ۹۰ به ۲۰‌درصد برسد.

خرمشکوه در ادامه خاطرنشان کرد: سالانه بیش از ۴۰‌هزار شناور در خلیج‌فارس تردد می‌کنند که به ۲۰‌میلیون تن سوخت نیاز دارند که در صورت تلاش بیشتر و بهره‌برداری از طرح‌های در دست اقدام در این بندر، قادر خواهیم بود سهم خود را از بازار این صنعت در منطقه به دست آوریم. وی گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰‌درصد معادل ۱۲‌میلیون تن از سوخت شناورها توسط بندر فجیره تامین می‌شود، این در حالی است که بیش از ۶۰‌درصد از این سوخت توسط ایران تامین می‌شود که نشان می‌دهد چنانچه امکانات مورد نیاز در این بخش تدارک دیده شود، قادر به افزایش سهم خود در بازار خواهیم بود.

مدیر بندر خلیج‌فارس در ادامه با اشاره به طرح‌های در دست اقدام در این بندر در بخش بانکرینگ اظهار کرد: در حال حاضر ۲ شرکت در این بندر مشغول سوخت‌رسانی هستند که در سال گذشته توانستند یک‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تن عملیات سوخت‌رسانی داشته باشند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری به تدریج ظرفیت مخازن افزایش یافته، به طوری که در این مدت ماهانه ۲۰۰‌هزار تن عملیات سوخت‌رسانی انجام شده است که امیدواریم تا پایان سال بیش از ۲‌میلیون و ۴۰۰‌هزار تن عملیات سوخت‌رسانی انجام شود.