اجرای کامل 8 مصوبه دولت در دهلران

دهلران - مجتبی کاور: فرماندار شهرستان دهلران از اجرای کامل ۸ مصوبه از ۲۲ مصوبه سفر دوم هیات دولت به استان ایلام برای شکوفایی این شهرستان خبر داد.

نعمت‌ا... صفری، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار دنیای اقتصاد افزود: در این دوره ۲۲ مصوبه برای توسعه و شکوفایی شهر دهلران مصوب شد که از مجموع این ۲۲ مصوبه، ۸ مصوبه به طور کامل اجرا شد و ۱۴ مصوبه دیگر در حال پیگیری یا اجرا هستند.

وی مهم‌ترین این مصوبات را جذب اعتبار تخصیص یافته مناطق محروم کشور دانست که به منظور ایجاد و توسعه شبکه‌های آب‌های سطحی، سیل‌بند شهر دهلران، سیل‌بند شهر میمه و توسعه و اصلاح آب شرب شهردهلران و پهله و آبرسانی به روستاها و همچنین توسعه زیرساخت‌ها برای روشنایی معابر جذب و هزینه شد.

صفری افزود: یکی دیگر از مصوبات هیات دولت در این شهرستان طرح مطالعه گازکشی بود که اقدامات موثری در این خصوص انجام گرفته ولی به علت دوری از شبکه خط انتقال گاز مردم این شهرستان هنوز از نعمت گاز برخوردار نشده‌اند.

وی اظهار امیدواری کرد این طرح در آینده نزدیک جزو برنامه‌های دولت باشد.

فرماندار شهرستان دهلران در ادامه به مصوبات سفر اول هیات دولت نیز اشاره کرد و گفت: در سفر اول ۲۰ مصوبه برای این شهرستان تصویب شد که ۱۱ مصوبه آن به طور کامل اجرا شد و ۸ مصوبه دیگر نیز در حال اجراست.

وی با بیان اینکه از مجموع این مصوبات تنها یک مصوبه ایجاد بازارچه مشترک بین ایران و عراق اجرا نشده است، توضیح داد: تمام مقدمات این طرح از جمله حفر چاه برقی و اعتبار ۳۰۰‌میلیون تومانی برای اصلاح مسیر جاده طرح فراهم شده است، اما کشور عراق تاکنون اقدام و تمایلی برای ساخت این بازارچه نداشته و به همین دلیل این طرح همچنان بلاتکلیف مانده است.

صفری در ادامه ساخت واحد پتروشیمی دهلران را یکی از مهم‌ترین مصوبات این سفر دانست و گفت: مشکل حل نشده اجرای این طرح جذب سرمایه‌گذار است.

وی افزود: زمین مورد نیاز حفر چاه و کارهای زیربنایی این طرح انجام شده و اگر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای اجرای طرح اعلام آمادگی کنند، فرمانداری دهلران آماده همکاری با آنها است.

فرماندار شهرستان دهلران در ادامه به اعتبارات عمرانی این شهرستان اشاره کرد و با بیان اینکه بودجه عمرانی دهلران ۲۳‌درصد کاهش داشته است، گفت: در سال‌جاری ۱۱۵‌میلیارد و ۴۱۰‌میلیون تومان اعتبار عمرانی به دهلران اختصاص یافته است.

وی در عین حال افزود: با وجود این کاهش، اما اعتبارات ملی در حوزه شهرستان مانند سد دویرج با رشد ۲۶۳‌درصدی به ۲۵‌میلیارد تومان در سال‌جاری رسیده است.

صفری گفت: اعتبار اختصاص یافته به شبکه آبیاری دشت عباس نیز در سال گذشته ۱۲‌میلیارد تومان بود که امسال با ۲/۲‌درصد رشد به ۵/۲۵‌‌میلیارد تومان رسیده است.

فرماندار دهلران همچنین گفت: ۱۴‌میلیارد تومان اعتبار نیز برای شروع به کار سد میمه و گوراب اختصاص یافته است.

وی در پایان مهم‌ترین مشکل شهرستان دهلران را بیکاری جوانان عنوان کرد و با بیان اینکه باید برای این مشکل برنامه‌ریزی اصولی انجام شود، افزود: اگر سرمایه‌گذاران برای صنایع بزرگ مانند پتروشیمی، پالایشگاه، فولاد و ... که زمینه انجام آنها مهیا است به این شهرستان وارد شوند، تضمین می‌کنیم در شهرستان هیچ‌گونه جوان بیکاری نباشد.