شیراز - محمد صداقت: مدیر طرح آبرسانی به شهرهای حاشیه خلیج فارس از سد کوثر، از پیشرفت ۹۸‌درصدی اجرای این طرح در استان فارس خبر داد.

نوذر جلالی که رییس گروه آبرسانی سازمان آب منطقه‌ای استان فارس نیز هست با اعلام این خبر هدف نهایی از اجرای این طرح را تامین آب مردم بندر لنگه در استان هرمزگان دانست که در هفته دولت با راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ شهر کاکی در بوشهر و ایستگاه فومستان و کناردان در هرمزگان امکان انتقال آب به بندرلنگه فراهم شد. وی با بیان اینکه در اجرای این طرح هم‌اکنون آب بخشی از شهرهای ۴ استان کهکیلویه و بویراحمد،خوزستان، فارس و هرمزگان و بیش از ۹۰‌درصد استان بوشهر با جمعیتی معادل دو‌میلیون و ۳۰۰‌هزار نفر تامین شده است، افزود: با توجه به وسعت طرح و شرایط اجرایی، شهرهای بهبهان و بنادر دیلم، ریگ، گناوه و بوشهر نیز از سال ۸۴ از این طرح بهره‌مند شدند.

وی افزود: طرح آبرسانی به شهرهای حاشیه خلیج‌فارس از سد کوثر که ۷۶۲ کیلومتر طول دارد دارای یک واحد تصفیه خانه بزرگ به ظرفیت ۴‌هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه، ۴ واحد ایستگاه پمپاژ با ارتفاع پمپاژ ۷۲۰ متر و ۸۵ هزار متر مکعب مخازن بتنی ذخیره و متعادل‌کننده است.

مدیر این طرح در ادامه با بیان اینکه این طرح با اعتبار دو هزار میلیارد ریال در مراحل تکمیلی قرار دارد، سختی آب در این طرح را مناسب و آب تامین شده را بهداشتی و گوارا دانست.