دنیای اقتصاد - اهواز - کیوانه گرجی: استاندار خوزستان رسیدن به یک جایگاه منطقی از لحاظ علمی و تخصصی را برای خوزستان ضروری دانست و گفت: همه بخش‌های خوزستان اعم از دانشگاه، آموزش و پرورش و صنعت باید در این زمینه وارد عرصه کار شوند، اما ثقل و محور کار، نگاه عالمانه باشد.

سید جعفر حجازی در مراسم افتتاح هفته پژوهش و فناوری در دانشگاه شهید چمران اهواز در ادامه تحقیق و پژوهش را زیربنا و لازمه توسعه پایدار دانست و تاکید کرد: زمان انجام کارهای بدون مطالعه و اضطراری گذشته است و باید همگام با ارتقای سطح علمی استان و متخصصان و کارشناسان در چند سال اخیر، از یک سو و محدود شدن منابع و امکانات از سوی دیگر، به سمت استفاده بهینه و حداکثر بهره‌وری حرکت کنیم.

دکتر مرتضی زرگر شوشتری، رییس دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر زیرساخت‌های پژوهشی استان تغییر قابل ملاحظه‌ای داشته است، حداقل شمار مراکز پژوهشی و تحقیقاتی در سطح استان را ۵ مرکز پژوهشکده بیوتکنولوژی، آب و انرژی، علوم رفتاری، گاز و حفاری در دانشگاه شهید چمران عنوان کرد.

وی راه‌اندازی پارک علم و فناوری را از دیگر کارهای زیرساختی مناسب در زمینه پژوهش در سال‌جاری نام برد و گفت: این مرکز که به زودی ساختمان موقت آن بهره‌برداری می‌شود، کمک بسیار خوبی برای حمایت از پژوهشگران جوان به ویژه در ارتباط با

صنعت است.