دنیای اقتصاد - سنندج - اسرین مقصودی: استاندار کردستان از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی در ساخت کشتارگاه صنعتی سنندج خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، نجار در بازدید از مراحل تکمیل این طرح با اعلام این مطلب گفت: کار ساخت کشتارگاه صنعتی سنندج از سال ۸۱ آغاز شد که به دلیل وجود مشکلات مالی عملا عملیات اجرایی این طرح متوقف شده بود.

استاندار کردستان ابراز کرد: با اختصاص تسهیلات لازم در حال حاضر میزان پیشرفت فیزیکی آن به بیش از ۶۰ درصد رسیده که امیدواریم کار ساخت این کشتارگاه به اتمام برسد.

وی عنوان کرد: در مجموع از محل مصوبات سفر رهبری بیش از ۵۵ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح اختصاص یافته که به تدریج و با گسترش مراحل فیزیکی طرح در این طرح هزینه می‌شود. نجار افزود: این طرح با مشارکت سازمان همیاری شهرداری سنندج، شرکت پشتیبانی امور دام استان و اتحادیه دامداران سنندج در حال ساخت است.

وی به ظرفیت کشتار در این واحد صنعتی اشاره کرد و گفت: با اتمام این طرح ظرفیت کشتار دام به بیش از یک هزار راس دام سبک و سنگین خواهد رسید و در صورت بهره‌برداری از فازهای بعدی این کشتارگاه ظرفیت کشتار آن نیز دو یا سه برابر می‌شود.

استاندار به میزان اشتغال زایی طرح اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی این کشتارگاه برای ۱۷ نفر اشتغال مستقیم و نیز برای ۴۰۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم می‌شود.