دنیای اقتصاد - بجنورد- جواد آگاهی: در مراسمی با حضور مسوولان شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور، ۱۸ طرح فرودگاهی در بجنورد افتتاح شد. مدیر فرودگاه بجنورد در مراسم افتتاح، این طرح‌ها را شامل، خرید و نصب DVOR/DME، بهسازی ترمینال، بهسازی برج و نصب آسانسور، خرید و نصب دو دستگاه GATEWAY، ساخت دیوار بتنی به طول ۱۱ کیلومتر، ساخت ساختمان ایمنی و آتش‌نشانی، ساخت ساختمان پلیس فرودگاه، ایجاد سایت اداری و ساخت جاده دسترسی اضطراری به طول دو هزار و ۳۰۰ متر عنوان کرد.

سید اسماعیل موسوی، ساخت برق دو مداره از دو نیروگاه متفاوت، خرید و نصب دیزل ژنراتور، ساخت جاده‌های ارتباطی به طول هزار و ۱۵۰ متر، رکوردر، راه‌اندازی سامانه جدید سوئیچینگ پیام‌های هوانوردی، جداسازی مناطق عمومی و عملیاتی، خرید و نصب دکل روشنایی اپرون، حفر چاه‌های جدید و تجهیزات مربوط برای ایمنی و آتش‌نشانی و آبیاری و انتقال و نصب پنج دستگاه گیرنده و فرستنده رادیویی را از دیگر طرح‌های اجرا شده در فرودگاه بجنورد عنوان کرد.

وی یادآور شد: برای اجرای این طرح‌ها در فرودگاه بجنورد افزون بر ۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات فرودگاه‌های کشور صرف شده است.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور نیز در این مراسم گفت: پروازهای برون‌مرزی از فرودگاه بجنورد با اجرای کامل مصوبه دولت در این فرودگاه انجام می‌‌شود.

محسن اسماعیلی افزود: بر این اساس پیگیری می‌کنیم تا مصوبه دولت در مورد مرز هوایی در فرودگاه بجنورد محقق شود.

وی تصریح کرد: با ارتقای فرودگاه بجنورد، همچنین زمینه برای افزایش شمار پروازها از این فرودگاه به مقصد تهران فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه افتتاح طرح‌های فرودگاهی در فرودگاه بجنورد به عنوان نخستین طرح‌های شرکت مادرتخصصی فرودگاه‌های کشور در سال جاری است، افزود: با وجود تحریم‌هایی که وجود داشت، با پیگیری‌های انجام شده، برخی از این سیستم‌های فنی فرودگاه بجنورد از کشور کره خریداری و برای نخستین بار در این فرودگاه نصب شد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور بیان کرد: اکنون بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های لازم در فرودگاه بجنورد انجام شده است و منتظر شروع عملیات افزایش طول باند برای نشست و برخاست هواپیماهای نیمه سبک و پهن پیکر هستیم.