دنیای اقتصاد - بندرعباس - علی نظری: مدیر کل راه‌آهن هرمزگان گفت: به زودی، ظرفیت ناوگان حمل‌و‌نقل ریلی مسافربری مسیر بندرعباس - یزد افزایش می‌یابد. رضا شاکری افزود: پیگیر این موضوع هستیم و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز قول‌های مساعدی در این زمینه داده است. به گفته وی، عملیاتی شدن این کار منوط به دو خطه شدن مسیر باقی مانده بندرعباس - بافق به طول ۱۸۰ کیلومتر می‌باشد که تا پایان سال‌جاری اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: هم اینک روزانه چهار زوج قطار در مسیر بندرعباس - تهران رفت و آمد می‌کنند که مسافران استان یزد در این قطارها سهمیه دارند.

وی با اشاره به‌گرمای زیاد استان هرمزگان و مسیرهای مختلف محور بندرعباس - یزد، وجود قطارهای مسافربری با امکانات تهویه،‌ گرمایشی و سرمایشی را ضروری دانست و گفت: به دنبال رفاه حال مسافران و تامین رضایت‌مندی آنها هستیم.

مدیر کل راه‌آهن هرمزگان، طول مسیر بندرعباس - تهران را یک‌هزار و ۴۸۲کیلومتر بیان کرد و گفت: ۸۳۰ کیلومتر آن را مسیر بندرعباس - یزد تشکیل می‌دهد.

وی پیشتر هم از راه‌اندازی قطار مسافربری بندرعباس - یزد خبر داده و گفته بود: تلاش داریم از قطار سریع‌السیر (ترانست) برای جابه‌جایی مسافران این مسیر استفاده شود.

وی استقبال مسافران مسیر بندرعباس - یزد و بالعکس از ناوگان ریلی را خوب توصیف کرد و گفت: با توجه به این موضوع، راه‌اندازی قطار سریع‌السیر در این محور، ضروری به نظر می‌رسد. به گفته وی، محور یاد شده ظرفیت راه‌اندازی قطار ترانست را دارد و خط ریلی آن بر اساس ۱۶۰ کیلومتر سرعت در ساعت طراحی شده است.