دنیای اقتصاد - تبریز - علی نیک رفتار: در نشست سه جانبه فرماندار شهرستان تبریز، شهردار کلانشهر تبریز و مدیرعامل جدید قطار شهری این شهر در شهرداری تبریز مسائل قطار شهری مورد گفت‌وگو و بررسی واقع شد. محمود چمنی، فرماندار تبریز در این نشست با اشاره به اهمیت تعامل مسوولان در شناخت و حل مشکلات شهری، نگرش و همگرایی در روند رو به توسعه پروژه قطار شهری را مهم دانست و گفت: عزم و اراده مدیریت ارشد استان و شهرستان بر اجرای سریع این طرح مهم معطوف است.

مهندس علیرضا نوین، شهردار تبریز هم با ذکر اینکه مراحل اجرای پروژه قطار شهری، اصول مدیریت و نیازهای مردم باید در نظر گرفته شود، گفت: دسترسی کسبه محل و عموم مردم در حین احداث خطوط قطار شهری، به طور طبیعی با مشکلاتی همراه است؛ ولی با آگاهی، درک و حوصله بالای خود آن را به حداقل رسانده و این قدرشناسی مردم ایجاب می‌کند تا با سرعت بخشیدن به اجرای طرح در خصوص آزاد‌سازی معابر، طرح‌ها در حداقل زمان به بهره‌برداری رسیده و مورد استفاده شهروندان قرار‌گیرد و در نهایت معضلات ترافیکی محورهای اصلی برطرف شود. جواد انصاری، مدیر‌عامل قطار شهری تبریز هم اظهار کرد: همکاری مردم برای سرعت بخشیدن به اجرای طرح، آسایش و آرامش شهروندان را به همراه خواهد داشت.

وی خواستار اتخاذ تدابیر لازم جهت انتقال و ساماندهی برخی مراکز خدماتی در مسیر طرح و ایستگاه‌های مربوطه برای سرعت بخشیدن به اجرای پروژه شد.