دنیای‌اقتصاد- اهواز- کیوانه گرجی: بخش آب کشور با اجرای طرح‌های تحول آب شهری مشارکت خود را در «جهاداقتصادی» نشان خواهد داد. معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اعلام این مطلب افزود: با توجه به اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها و نیز طرح خرید تضمینی آب و پساب که در برنامه پنجم توسعه کشور پیش‌بینی شده است، انتظار می‌رود با مشارکت سرمایه‌گذاران و مردم، طرح‌های تحول شهری، تکمیل شده و بهره‌مندی مردم ۲۰۰ شهر کشور را از آب سالم و طرح‌های فاضلاب شهری پیشرفته در پی داشته باشد.

محمدرضا عطارزاده با اشاره به نامگذاری روز جهانی آب در سال ۲۰۱۱ میلادی به عنوان «آب برای شهرها؛ پاسخ به چالش شهرنشینی» اظهار امیدواری کرد با مشارکت اندیشمندان حوزه آب در سراسر دنیا ، راهکار‌هایی در خصوص کاهش اقدامات تخریبی کشور‌های پیشرفته و تغییرات در آب و اقلیم ناشی از آن ارائه شود.

وی اقدامات بخش آب کشور را در سال گذشته ارزشمندخواند و گفت: تکمیل نهایی طرح بزرگ آبرسانی به شهرهای حاشیه خلیج فارس به طول ۷۰۰ کیلومتر و بهره‌مندی مردم چهار استان کشور از آب گوارا و شیرین، طرح بزرگ غدیر و آبرسانی به شهرهای آبادان و خرمشهر و نیز آبرسانی از طریق سد دوستی به شهر مشهد، از مهم‌ترین طرح‌های بخش آب کشور بوده است.

عطار زاده از افتتاح قریب‌الوقوع طرح آبرسانی از سد کمال‌صالح به اراک در استان مرکزی و طرح قمرود و آبرسانی به شهر قم از طریق سرشاخه‌های دز خبر داد و گفت: مردم این مناطق به‌زودی از آب شیرین و مطلوبی برخوردار خواهند شد.