دنیای اقتصاد - مشهد: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد مرداد ماه سال آینده را زمان پایان حفر تونل خط ۲ قطار شهری و ساخت تونل و خروج تی‌بی‌ام از این خط اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ساخت ۱۳ ایستگاه در مسیر خط ۲ فعال است و چند مورد مشکل تملک در ساخت برخی ایستگاه‌ها وجود داشته که آن هم مرتفع شده است. مسعود بیژنی افزود: خط ۲ قطار شهری مشهد با ۵/۱۴ کیلومتر طول مسیر و ۱۳ایستگاه در شمال به جنوب مشهد و برعکس از طبرسی شمالی تا انتهای رضاشهر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه قرارداد واگن‌های این خط۱۰۰ درصد نهایی شده و در حال حاضر در مرحله فاینانس و باز کردن LC است، گفت: با این حال این قرارداد تا اواخر مردادماه قطعی می‌شود.

وی با اشاره بر اینکه در این خط قرار است ۱۰۰واگن یا ۲۰رام قطار از سوی شرکت سازنده همزمان با ساخت ایستگاه‌ها، تامین شود، اظهار کرد: رقم کل قرارداد خط دو رقمی بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه درباره بهره‌برداری از خط یک قطار شهری با دارا بودن ۵۷واگن و جابه‌جایی روزانه بالغ بر ۹۰هزار نفر از طریق این خط گفت: از قرارداد منعقد شده در خصوص محموله‌های واگن‌های خط یک فقط ۳ واگن مانده که آن هم در بندر دالیان است و تا آخر مردادماه وارد مشهد و خط یک می‌شوند.

بیژنی با اشاره به اینکه مبلغ ۶۲۸ میلیون یورو فاینانس در کمیسیون شورای اقتصاد کشور به قطار شهری مشهد اختصاص داده شده، تصریح کرد: با این حال در بودجه سنواتی دولت در سال جاری قرار بود ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار به قطار شهری مشهد اختصاص یابد، اما متاسفانه تاکنون هیچ رقمی اختصاص نیافته است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد با اشاره بر اینکه در این خط ۱۰ تا ۱۵ درصد از برنامه زمان‌بندی عقب هستیم، افزود: مشکلاتی از قبیل نقدینگی، معارض و تاسیسات، تملک و ... باعث این عقب افتادگی از برنامه شده است.