دنیای‌اقتصاد - قزوین - مهرداد نوری: رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: با مشخص شدن اعضای هیات‌مدیره انجمن کشمش در استان قزوین ضمن ساماندهی فعالیت‌های این بخش، زمینه افزایش صادرات و تولید کشمش در استان فراهم می شود. مهندس مجید کشاورزمقدم گفت: به منظور ساماندهی وضعیت محصول کشمش و توسعه صادرات آن و نیز ایجاد نظم و هماهنگی و ارتقای جایگاه کشمش ایران، انجمن کشمش استان قزوین با مشارکت تولیدکنندگان، فرآوری کنندگان و صادرکنندگان و همچنین صاحبان صنایع، نهادها و سازمان‌هایی که به نحوی دست اندرکار کشمش هستند تشکیل شده است.

وی افزود: در این انجمن در خصوص بررسی مسائل و مشکلات موجود و ارائه راهکارهای مشورتی مناسب به منظور بهبود کیفیت کاشت، داشت و برداشت محصول، فرآوری در پایانه‌های نگهداری، انبارداری، حمل و نقل و توسعه صادرات و ایجاد کمیته‌های تخصصی مانند کشاورزی، باغبانی، آب، خاک، فرآوری و صنعت، انفورماتیک، تبلیغات و بازاریابی، آموزش و تحقیقات، انتشارات و اطلاع رسانی، روابط عمومی و بین‌الملل و امور حقوقی تصمیم‌گیری خواهد شد.

کشاورز مقدم تصریح کرد: در این انجمن همچنین درباره ایجاد بانک‌های اطلاعاتی، سایت‌های اینترنتی، شناسایی و ایجاد بازارهای مصرف داخلی و خارجی، مطالعه وضعیت و جایگاه رقبای کشمش ایران در بازارهای بین‌المللی و جمع‌آوری و توزیع اطلاعات بازاریابی و تولیدی و توزیعی مورد نیاز اعضا تصمیم‌گیری خواهد شد.

نایب‌رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین یادآورشد: انجمن در خصوص برگزاری دوره‌های آموزش علمی، کاربردی، فنی و تخصصی و مدیریتی اعضا نیز با استفاده از امکانات موجود کشور و استان برنامه‌ریزی خواهد کرد و با مشارکت با سایر موسسات و تشکل‌ها برای اعتلای صنعت کشمش و توسعه صادرات اقدام لازم را انجام خواهد داد.

کشاورز مقدم اظهار امیدواری کرد با برنامه‌ریزی مدون انجمن و تلاش مضاعف زمینه تشکیل میز کشمش و دبیرخانه آن در شهرستان تاکستان به عنوان قطب تولید انگور و کشمش کشور و استان فراهم شود. بر اساس این گزارش انتخابات انجمن کشمش استان قزوین با حضور ۲۵ تن از تولیدکنندگان، بازرگانان، صادرکنندگان و صاحبان صنایع فرآوری این محصول در محل اتاق بازرگانی، صنایع، ‌معادن و کشاورزی قزوین برگزار شد.

در این جلسه که علیرضا کشاورز قاسمی رییس اتاق قزوین به عنوان ناظر اتاق ایران و مجید برزگر معاون تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت هم برای حسن اجرای انتخابات حضور داشتند انتخابات مجمع موسسین انجمن کشمش استان قزوین برگزار شد و پس از رای‌گیری از اعضا چهار نفر عضو اصلی هیات‌مدیره، دو نفر علی‌البدل و یک نفر بازرس انتخاب شدند.