دنیای‌اقتصاد- کرج: دستورالعمل اجرایی صیانت از تولیدات داخلی بنا به دستور وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به بررسی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی مشمول به استانداران سراسر کشور ابلاغ شد. به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز؛ معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز با اعلام این خبر افزود: این دستورالعمل به منظور اجرای مصوبه هیات وزیران به استانداران سراسر کشور ابلاغ شده است و در استان البرز نیز بنا بر آیین‌نامه اجرایی این مصوبه ۲۵ درصد مبلغ کل سهم استان به صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اختصاص می‌یابد.

مهندس میثم نیک نژادی گفت: این مبلغ به حساب صندوق ضمانت صنایع کوچک ایران واریز می‌شود که صندوق نیز حداقل سه برابر مبلغ واریزی را برای حمایت از صنعتگران ضمانت نامه اعتباری صادر می‌کند.

مهندس نیک‌نژادی افزود: با معرفی شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز تا سقف ۱۰ میلیارد ریال در کلیه بانک‌ها و موسسات اعتباری به هر واحد صنعتی که دچار کسری وثیقه می‌باشند ضمانت نامه اعتباری برای پوشش کسری وثیقه در وجه بانک عامل یا موسسه مالی اعتباری مورد تعامل اعطا می‌شود. معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز با تشریح محورهای حمایتی این دستورالعمل تصریح کرد: در محورهایی همچون پرداخت کمک سود تسهیلات به واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی مشکل دار برای اصلاح فرآیند‌ها و تداوم تولید و ارتقای کیفیت تجهیزات و تولید به حمایت از واحدهای یاد شده خواهیم پرداخت.

وی افزود: پرداخت کمک بلاعوض به واحدهای صنعتی و معدنی مشکل دار به شرط اصلاح فرآیندها و تداوم تولید و کمک به پرداخت معوقات مشوق‌های صادراتی واحدهای تولیدی مشمول از دیگر گزینه‌های این محور حمایتی خواهد بود.

نیک نژادی گفت: کمک به اصلاح ساختار تولید، مالی، سازمان و نیروهای انسانی واحدهای آسیب دیده و مشکل دار و تامین منابع به منظور مساعدت در اجرای طرح‌های تولیدی دارای مشکل مصوب سفرهای استانی اول، دوم و سوم بابت سهم مشارکت وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز از دیگر موارد این بسته حمایتی است.