رشت - خبرنگار دنیای اقتصاد: مهم‌ترین اولویت کاری شرکت آب و فاضلاب روستای گیلان در سال ۸۶، تکمیل طرح‌های نیمه تمام آبرسانی به شرق و غرب گیلان است. سیف‌ا... آقا بیگی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با اعلام مطلب فوق افزود: در صورت اجرای مصوبات هیات دولت در سفر رییس جمهوری به گیلان و تخصیص اعتبارات لازم به مبلغ ۳۵۰میلیارد ریال، در سال جاری شاهد تکمیل طرح بزرگ آبرسانی به مجتمع‌های روستایی که در دو سال گذشته آغاز شده است خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: در صورت تخصیص این میزان اعتبار ۴۰هزار خانوار روستایی با جمعیتی معادل ۱۸۰هزار نفر در ۲۵۰ روستایی بالای ۲۰ خانوار از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

آقا بیگی با اشاره به امنیت کنترل کیفیت آب آشامیدنی افزود: توجه ویژه و اساسی به بحث کنترل کیفیت و ارتقای سطح سلامت از طریق ایجاد سامانه کلرزنی در دستور کار شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان قرار دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به اقدامات اساسی دولت و چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور و رویکرد شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان در سال گذشته ضریب بهره‌مندی روستاهای گیلان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی به ۶۵ درصد رسیده و هم‌اکنون ۱۳۰هزار خانوار روستایی دارای انشعاب آب و کنتور هستند.