وزارت راه و ترابری به وضعیت راه‌های مازندران رسیدگی کند

ساری- خبرنگار دنیای اقتصاد: راه‌های استان مازندران به دلیل قرار گرفتن در مسیر ترانزیت کالا و مسافر، ملی است و وزیر راه و ترابری باید به این مقوله مهم توجه داشته باشد. ابوطالب شفقت، استاندار مازندران، در جلسه مشترک بین مدیران اداره کل راه و ترابری و اداره‌های راه شهرستان‌های مازندران در ساری با بیان این مطلب افزود: استان مازندران حتی اگر در مسیر کریدور شمال و جنوب قرار نگیرد و مسیر ترانزیت کالا و مسافر هم نباشد، به دلیل ورود سالانه ۱۲ تا ۱۵میلیون نفر گردشگر داخلی و خارجی، دارای راه‌های ملی است و باید به آن بودجه ملی اختصاص یابد.

وی، با بیان اینکه بحرانی‌ترین مشکل استان، شرایط راه‌های آن است، افزود: اولین گام توسعه، حتی در روستاها، وضعیت راه‌ها است و برای آرامش گردشگر در استانی که قطب گردشگری شناخته شده، باید به مقوله راه توجه جدی شود.شفقت با اظهار تاسف از اینکه تمامی مطالعات مشاوره‌ای راه‌های استان در تهران انجام می‌شود گفت: این مطالعات غیرکارشناسی انجام می‌گیرد زیرا کارشناسان با منطقه به خوبی آشنایی ندارند.

وی تصریح کرد: باید در استان تیم مشاوره برای مقوله راه ایجاد شود تا مطالعات مناسب با شرایط زندگی مردم، شرایط زیست‌محیطی و رانشی بودن یا نبودن منطقه صورت بگیرد.بیگدلی، مدیرکل راه و ترابری استان مازندران نیز در این نشست با بیان اینکه استان مازندران از نظر گردشگری و کشاورزی به عنوان استانی مهم و کلیدی در کشور است، این استان را نیازمند راه‌های مواصلاتی خوب دانست.وی، عمده‌ترین مشکل راه و ترابری استان را کمبود مصالح دانست. بیگدلی، کل طرح‌های اداره راه و ترابری استان را در سال گذشته، ۵۵ طرح دانست و گفت: ۶۰درصد از طرح‌ها، به بهره‌برداری رسیده است و بقیه نیز در دست اجرا هستند.