دنیای اقتصاد - کرمانشاه - احسان اکبری: رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و دبیر کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان کرمانشاه از افزایش صادرات غیرنفتی استان در ۵ ماه اول سال ۱۳۹۱ خبر داد.

کیوان کاشفی گفت: در ۵ ماه اول سال ۹۱ حدود یک میلیارد دلار کالا از طریق مرزهای استان صادر شد که این رقم ۳۶درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است. کاشفی خاطرنشان کرد: کل صادرات کشور به عراق در این مدت مبلغ دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بوده که سهم استان ۴۲ درصد از این مبلغ می‌باشد.

وی اعلام کرد: از مبلغ یک میلیارد دلار حدود ۶۲۰ میلیون دلار کالاهای تولیدی یا صادراتی از استان بوده و مابقی کالاهایی است که از استان‌های دیگر اظهار شده و از طریق مرزهای استان صادر شده است.

رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه همچنین از صادرات به ۱۸ کشور دیگر جهان از جمله کویت، امارات، افغانستان، سوریه و ... در ۵ ماه اول امسال خبر داد.

وی افزود: صادرات به عراق از طریق ۷۹ گمرک و بازارچه فعال در کشور انجام می‌پذیرد که مرز رسمی پرویزخان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

دبیر کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش میزان صادرات در ۶ ماه دوم سال انتظار می‌رود دستیابی به میزان برنامه‌ریزی شده صادرات در سال ۱۳۹۱ به مبلغ ۳میلیارد دلار دست‌یافتنی شود.