دنیای اقتصاد - اهواز - محمد علاف پور: مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: ۹۰ حلقه چاه نفت و گاز در مناطق نفت خیز خشکی و دریایی کشور در نیمه نخست امسال حفر و تکمیل شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ حلقه افزایش دارد. به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، مهندس حیدر بهمنی افزود: از این تعداد ۴۶ حلقه توسعه ای، دو حلقه اکتشافی - توصیفی و ۴۲ حلقه تعمیری یا تکمیلی بوده است. وی اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی کارکنان این شرکت در این مدت، حفاری ۱۴ حلقه چاه ۳۰۰ روز زودتر از برنامه تعریف شده از سوی کارفرما انجام شد.

بهمنی گفت: از ابتدای فروردین تا پایان شهریور، ۱۵ حلقه چاه که به طور عمده گازی هستند، در قالب پروژه‌های کلید در دست حفر و آماده بهره‌برداری شد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در همین ارتباط به طرح‌های حفاری در فازهای ۱۷، ۱۸ و ۱۴ طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی و ۱۳ حلقه چاه در بخش خشکی میدان گازی کیش اشاره کرد و افزود: متراژ حفاری در پروژه‌های کلید در دست در دوره پیش گفته ۸۱ هزار و ۴۵ متر ثبت شده است.

وی ادامه داد: در حفاری چاه‌های پروژه‌ای نیز ۴ حلقه چاه به مدت ۱۷۷ روز از برنامه پیش‌بینی زودتر تکمیل و در مدار تولید قرار گرفته است. بهمنی مجموع متراژ حفاری در این مدت را ۲۱۸ هزار و ۱۴۱ متر عنوان و اظهار کرد: این رقم در مقایسه با شاخص برنامه ۳۱ هزار و ۹۱۳ متر رشد نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران ارائه خدمات فنی تخصصی و ویژه به شرکت‌های نفتی و حفاری را یکی از توانمندی‌های این شرکت در عرصه صنعت راهبردی حفاری برشمرد و گفت: در نیمه اول سال انجام ۳ هزار و ۲۸۴ مورد خدمات فنی و ۴۸۵ مورد خدمات ویژه محقق شد که از آن جمله ۲۳ هزار و ۱۸۲ متر حفاری انحرافی ( افقی) و یک هزار و ۶ متر مغزه‌گیری از ۳۷ حفره بوده است.

بهمنی راه‌اندازی دستگاه حفاری خشکی ۷۱ فتح در روزهای اخیر و دستگاه حفاری ۳۸ فتح در خرداد ماه سال‌جاری را یادآور شد و توضیح داد: هم‌اکنون ۷۳ دستگاه حفاری این شرکت در مناطق خشکی و دریایی ۱۰ استان نفت خیز کشور استقرار دارد و دستگاه‌های ۷۲ و ۷۳ فتح نیز در حال آماده‌‌سازی برای پیوستن به ناوگان حفاری با هدف پاسخگویی به نیاز‌های صنعت نفت کشور است.