دنیای اقتصاد - مشهد - فاطمه رمارم: شهردار مشهد گفت: ما در شرایط سخت توانستیم کارهای بزرگی انجام دهیم که جای تامل دارد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدمحمد پژمان در مراسم آغاز سال کاری ۹۲ شهرداری با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروزی در بسیاری از بخش‌ها، شهرداری حجم کارش مضاعف شده است، گفت: در چند روز گذشته همکاران خدوم ما در شهرداری با تراکم و فشار کاری‌ای که حتی بیشتر از سایر ایام سال بود مواجه بودند که جا دارد از آنان تشکر کرد؛ چرا که با اقدامات خوب و پسندیده آنان شهر به بهترین شکل اداره شد.

تحقق ۱۰۰ درصد برنامه‌های شهرداری

وی افزود: سال گذشته با همه تنگناها و محدودیت‌ها کارکنان خدوم شهرداری با تلاش مضاعف خود شرایط را طوری رقم زدند که توانستیم به ۱۰۰درصد برنامه‌ریزی صورت گرفته دست یابیم. شهردار مشهد گفت: این مجموعه به درجه‌ای رسیده است که می‌تواند تصمیم بگیرد و سرنوشت شهر و شهروندان را رقم بزند. ما در شرایط سخت توانستیم کارهای بزرگی انجام دهیم که جای تامل دارد.

پژمان در ادامه تاکید کرد: سال ۹۱ اولین سالی بود که شهرداری بدون کمک دولت شهر را اداره کرد آن هم به بهترین وجه ممکن. وی خاطرنشان کرد: هر سال در حوزه حمل‌و‌نقل دولت به شهرداری کمک می‌کرد، اما در سال۹۱ این رقم بسیار جزئی بود که می‎توان آن را نادیده گرفت.

لزوم نهادینه شدن خودباوری در شهرداری

پژمان با تاکید بر اینکه باید از خودباوری و ظرفیت انسانی مجموعه شهرداری استفاده کنیم و روند رو به رشدی را که در ۶ سال گذشته با آن همراه بودیم نهادینه کنیم، خاطرنشان کرد: با استفاده از این ظرفیت باید کمبودها و عقب‌ماندگی‌های شهر را برطرف کنیم و شهر را به حدی از استانداردها برسانیم.

شهردار مشهد با بیان اینکه مشهد شهری زیارتی و گردشی است و جمع زیادی از زائران و گردشگران به این شهر سفر می‌کنند از همین رو باید برای این بخش از اقتصاد برنامه‌ریزی دقیق‌تری شود، گفت: باید امکانات و زیرساخت‌های لازم را فراهم کرد تا کسانی که به شهرمان می‎آیند اشتیاق بیشتری برای سفر به مشهد پیدا کنند و زمان حضورشان را بیشتر کنند. وی با تقدیر از اقدامات خوب حوزه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری تصریح کرد: امیدواریم امسال نیز مجموعه شهرداری کار خود را با جدیت تمام آغاز کنند و این تصور که چند ماه بیشتر تا پایان دوره شهرداری و شورای اسلامی شهرها باقی نمانده بهانه‌ای برای کم کار کردن نباشد.