مدیرعامل شرکت آبفای شیراز گفت: شهر شیراز سالانه به ۱۵۷‌میلیون متر مکعب آب آشامیدنی نیاز دارد، ولی ما در حال حاضر فقط ۱۲۰‌میلیون متر مکعب از این میزان را در اختیار داریم. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران منطقه فارس، محسن اردکانی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه سالانه ۱۵هزار مشترک به تعداد مشترکان آب شیراز اضافه می‌شود، حجم مخازن فعلی شهر را ۱۱۰هزار متر مکعب اعلام کرد و افزود: استاندارد کشوری، وجود یک متر مکعب مخزن برای هر نفر است که با این وجود به ۲۴۰هزار متر مکعب مخزن نیاز داریم.

وی اظهار کرد: طول شبکه‌های توزیع و انتقال آب شیراز بیش از دو‌هزار کیلومتر است که به علت فرسوده بودن، حداقل ۶۰۰ کیلومتر آن نیاز به اصلاح و بازسازی دارد.

مدیرعامل آبفای شیراز قیمت تمام شده هر متر مکعب آب در شیراز را ۱۵۹ تومان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر قیمت فروش هر متر مکعب آب در شهر ۶۹ تومان است، با این وصف ما تنها فروشنده‌ای هستیم که تبلیغ می‌کنیم کسی کالای ما را نخرد!

اردکانی با اعلام اینکه تصفیه خانه شماره یک شیراز در جنوب شرقی شهر راه‌اندازی شده است، گفت: این تصفیه‌خانه با اعتباری بالغ بر ۱۲‌میلیارد تومان و همچنین یک‌میلیارد تومان هزینه ارزی، راه‌اندازی شده‌است.

وی با استناد به تبصره ۲ ماده ۱۳ قانون بودجه سال ۱۳۸۵ گفت: امسال ۱۴‌میلیارد ریال وام برای لوله‌کشی و دفع فاضلاب منازل مردم شیراز تخصیص یافته‌است، لذا به ازای هر مشترک چهار‌میلیون ریال وام جهت لوله‌کشی داخل منازل داده می‌شود.

وی از توافق دولت جمهوری اسلامی با مسوولان بانک جهانی برای دریافت ۱۲۷‌میلیون دلار وام برای احداث خط انتقال شبکه آب سطحی شهر شیراز خبر داد و اظهار کرد: دولت ۵۹‌میلیون دلار و شرکت آب و فاضلاب شیراز هم ۲۹‌میلیون دلار به این رقم اضافه می‌کنند.