بهره‌برداری از سیستم کارت هوشمند پایانه بار بندرعباس برای اولین‌بار در کشور آغاز شد. به گزارش «ایسنا»، محمد بخارایی، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای گفت: به هنگام نبودن پایگاه اطلاعاتی رانندگان و ناوگان حمل بار و مسافر که ناشی از دسترسی نداشتن به ناوگان به دلیل اسقاط و یا تصادف شدید از رده خارج شده بود و همچنین حذف نکردن رانندگان از کارافتاده و مسن، ایجاب می‌کرد با استفاده از طرح کارت هوشمند کلیه نارسایی‌ها را مرتفع و با بهره‌برداری از فناوری روز، کارتی صادر کنیم که امکان ذخیره‌سازی اطلاعات و ارتباط کارت با سایر سیستم‌های عملیاتی و کاربردی را به شکل مطلوب فراهم آورد.

بخارایی به کاربرد‌ها و اهداف اجرای طرح کارت هوشمند اشاره کرد و افزود: شناسایی دقیق رانندگان، ثبت تخلفات راننده در کارت، به هنگام‌سازی مستمر پایگاه اطلاعاتی، استفاده در سیستم نوبت‌دهی و اعلان بار پایانه‌ها، استفاده از کارت صدور بارنامه صورت وضعیت، امکان ذخیره‌سازی پرونده پزشکی رانندگان و ایجاد ارتباط کارت هوشمند با سایر سیستم‌ها از جمله این اهداف است.

وی اظهار کرد: طرح کارت هوشمند از مهرماه ۸۳ آغاز شد که از ابتدای طرح تاکنون تعداد ۳۳۲‌هزار کارت برای رانندگان و ۲۲۰‌هزار کارت برای ناوگان صادر شده است.