بیرجند - خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی خراسان جنوبی، گفت: از ابتدای

سال جاری تاکنون، ۱۱نمایشگاه تخصصی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان دایر شد. عابدینی، با بیان این مطلب گفت: بیش از ۱۰۰هزار نفر از نمایشگاه‌های میراث فرهنگی، علوم قرآنی و لوازم خانگی دیدار کردند. وی افزود: بیشترین شرکت‌کنندگان در نمایشگاه‌های استان خراسان جنوبی از استان‌های تهران، خراسان رضوی، یزد و آذربایجان شرقی بوده است. وی همچنین از برگزاری ۵نمایشگاه دیگر تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: جشنواره غذاهای سنتی و محلی با حضور ۲۵استان کشور و نمایشگاه‌ مواد غذایی، پروتئینی و لبنی ۱۰ الی ۱۵ دی‌ماه در نمایشگاه بین‌المللی استان برگزار می‌شود.

عابدینی گفت: نمایشگاه تخصصی خودرو، صنعت ساختمان، مواد شوینده و پاک‌کننده، فروش بهاره و شیرینی و شکلات نیز تا پایان سال جاری برگزار خواهد شد. وی همچنین از برگزاری ۲۴نمایشگاه داخلی و ۲ نمایشگاه توانمندی‌های صنعتی و اقتصادی استان در افغانستان و تاجیکستان در سال آینده خبر داد. عابدینی در خصوص محل نمایشگاه بین‌المللی استان اشاره کرد و گفت: تاکنون ساختمان‌های مدیریت، روابط عمومی، ارتباطات و سرویس بهداشتی ساخته شد. وی تصریح کرد: محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان در منطقه گردشگری شوکت‌آباد ایجاد می‌شود. نزدیکی به فرودگاه، دانشگاه و منطقه گردشگری از امتیازات آن است.

عابدینی گفت: این نمایشگاه در زمینی به مساحت ۱۰۰هکتار ساخته و عملیات اجرایی آن از ابتدای سال جاری آغاز شد و بیش از ۸میلیارد تومان برای آن هزینه خواهد شد. وی افزود: در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان، رستوران، هتل، آمفی‌تئاتر و مکان‌های تفریحی برای بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است.

وی به ترکیب سهامداران اشاره کرد و یادآور شد: هم‌اکنون ۱۲کارخانه، ۱۷تعاونی، ۵اتحادیه و بازاریان، سهامداران شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان را تشکیل می‌دهند. وی ارزش کل سهام این شرکت را ۳میلیارد ریال بیان کرد.