گوشه کنار

اجرای طرح بیمه روستایی در دهلران آغاز شد

فرماندار دهلران، از آغاز اجرای طرح بیمه روستایی و پزشک خانواده در مناطق روستایی این شهرستان مرزی برای نخستین بار خبر داد.

نعمت‌ا... صفری در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: این طرح که از طرح‌های مهم دولت در مناطق محروم بوده با اعزام ۹ تیم سلامت متشکل از دو پزشک و یک ماما به روستاهای مناطق موسیان و زرین آباد آغاز شد.

وی پیش بینی کرد با اجرای این طرح بیش از چهار هزار نفر از روستاییان زیر پوشش خدمات بیمه روستاییان و پزشک خانواده قرار گیرد.

وی تصریح کرد: این طرح با هدف ارتقای سطح فرهنگ بیمه‌گری، تشکیل پرونده برای ساکنان مناطق روستایی و جلوگیری از هزینه‌های غیر ضروری درمان انجام می‌شود.

صفری اجرای طرح‌های حمایتی نظیر این طرح را در کاهش میزان مهاجرت روستاییان به مناطق شهری و افزایش سطح رفاه زندگی در مناطق روستایی موثر بیان کرد و افزود: دولت نگاهی ویژه به اجرای این طرح دارد و همه دستگاه‌ها باید از تمام تلاش خود برای اجرای کامل این طرح استفاده کنند.

وی کوچرو بودن بسیاری از ساکنان مناطق مرزی، عدم پرداخت به موقع مطالبات پزشکان و کمبود پزشک را از موانع اجرای گسترده این طرح بیان کرد و خواستار کمک دستگاه‌های مرتبط برای رفع این مشکلات و افزایش پوشش طرح بیمه روستاییان و پزشک خانواده در تمامی مناطق شهرستان دهلران شد. تا یک ماه آینده

پروژه خط دوم انتقال گاز به یزد به بهره‌برداری می‌رسد

مجری خط دوم انتقال گاز به استان یزد گفت: این خط انتقال زودتر از یک‌ماه آینده به بهره‌برداری نمی‌رسد.

سعید ستوده در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در‌خصوص تعهد قبلی خود مبنی بر بهره‌برداری از این خط لوله در ابتدای فصل زمستان، اظهارکرد: برف ‌و بوران موجود در این منطقه، بهره‌برداری از این خط‌ را به تاخیر انداخته ‌است.

وی افزود: عملیات ساختمانی این خط به پایان رسیده ‌است، ولی عملیات ترمیمی آن نظیر نصب‌ شیرهای گاز و تاسیسات وابسته به آن هنوز تکمیل نشده ‌است.

ستوده در پایان با بیان اینکه بین ۷۰ تا ۸۰‌درصد عملیات ترمیمی این خط اجرا شده ‌است، تصریح کرد: تا یک‌ماه دیگر عملیات ترمیمی پروژه به پایان خواهد رسید.

پس از ۵ماه تعطیلی

کارخانه آرد و نشاسته یاسوج بار دیگر راه‌اندازی شد

مدیر عامل کارخانه آرد و نشاسته یاسوج گفت: کارخانه آرد و نشاسته یاسوج پس از پنج ماه تعطیلی آغاز به کار کرد.

احمد سرفراز در گفت‌وگو با «ایرنا» افزود: این کارخانه به دلیل نبود نقدینگی و نوسانات قیمت گندم پنج ماه‌پیش تعطیل شده بود.

وی اظهار کرد: کارخانه در این مدت که تولید نداشت، تمام حقوق و مزایای کارگران را پرداخت کرد.

وی افزود: برای باز نگه‌داشتن کارخانه در این مدت بیش از ۱۵میلیارد ریال هزینه شده است.

سرفراز عنوان کرد: در این مدت برای بازخرید بیش از ۱۱۵نفر از کارکنان این کارخانه، ۱۲میلیارد ریال هزینه شد.

وی با اشاره به آغاز به کار کارخانه تولید خوراک دام و طیور کهکیلویه و بویراحمد در شهریور ماه سال‌جاری افزود: بیش از ۱۰میلیارد ریال برای راه‌اندازی این کارخانه هزینه شد.

۵۰میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به مردم کرمانشاه پرداخت می‌شود

هیات وزیران در جلسه استان کرمانشاه با پرداخت پنجاه‌میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به مردم کرمانشاه علاوه بر اعتبار عادی این استان موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دبیر خانه شورای اطلاع‌رسانی دولت، با تصویب دولت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می‌تواند،

پنجاه میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه ضروری، ودیعه مسکن، درمان تحصیل و ازدواج را علاوه بر سقف اعتباری استان از طریق بانک‌های عامل استان کرمانشاه اختصاص دهد تا به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شود.

براساس این مصوبه استانداری کرمانشاه باید گزارش عملکرد این تصمیم نامه را به طور ماهانه به معاون اجرایی رییس‌جمهور ارائه کند.