گوشه کنار - ۱۲ دی ۸۵

در آبان‌ماه سال‌جاری

دومیلیون دلار محصولات کشاورزی از مازندران صادر شد

ساری- خبرنگار دنیای اقتصاد: در آبان‌ماه سال‌جاری، بیش از ۳میلیون و ۸۷هزارکیلوگرم انواع محصولات کشاورزی به ارزش ۲میلیون و ۴۵۵هزار دلار از مازندران صادر شد.

حسین حسین‌نژاد، مسوول روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام این مطلب، گفت: محصولات صادرشده شامل، ۴۵۲هزار کیلوگرم سیب‌زمینی، ۱۲هزار کیلوگرم کیوی، ۱۰هزار کیلوگرم خرمالو، ۶۰۸هزار کیلوگرم مرکبات، ۳۳۶هزار کیلوگرم خرما، ۸۵هزار کیلوگرم پسته، یک‌میلیون و ۳۰۰هزار کیلوگرم کشمش، ۲۲هزار کیلوگرم گل و گیاه و ۱۶۰هزار کیلوگرم سایر محصولات بوده است. دوازدهمین شعبه تخصصی بیمه در اراک راه‌اندازی شد

دوازدهمین شعبه تخصصی بیمه در شورای حل اختلاف اراک با هدف کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های خسارت دیدگان، کاهش هزینه‌های دادرسی و احقاق حقوق زیان‌دیدگان طی مراسمی امروز در اراک راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مدیر‌کل بیمه‌های اتومبیل کشور در مراسم راه‌اندازی این شعبه گفت: با راه‌اندازی این شعبه بسیاری از اختلافات بیمه‌ای در کمترین زمان ممکن با رضایت کامل طرفین دعوا مورد صلح و سازش قرار می‌گیرد.

سعید طیبی‌ تصریح کرد: همچنین حجم بسیار زیادی از پرونده‌هایی که قبل از ایجاد شوراهای تخصصی بیمه ناگزیر به ارجاع آنها به محاکم قضایی کشور بود، با تشکیل این شوراها در کم‌ترین زمان مورد رسیدگی قرار خواهند گرفت.

وی خاطر‌نشان کرد: سرعت در پرداخت خسارت به حق بیمه‌گزاران و زیان‌دیدگان و انباشت نکردن خسارات معوقه شرکت‌های بیمه از دیگر مزایای این شعبه است. مقدسی، مدیر‌کل بیمه ایران در استان مرکزی نیز گفت: پرداخت حقوق زیان‌دیدگان باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت گیرد تا حادثه‌دیدگان بتوانند به وضعیت خود سر و سامان دهند.

وی با اشاره به این که در گذشته مدت پرداخت خسارت به زیان‌دیدگان فوتی و جرحی دو سال تعیین شده بود، افزود: امروز این مدت به ۳ ماه کاهش یافته است.

۲۳۱میلیارد ریال تسهیلات به تعاونی‌های ایلام پرداخت شد

مدیرکل تعاون استان ایلام گفت: با تصویب اعضای کمیته برنامه‌ریزی استان در ماه جاری ۲۳۱میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به تعاونی‌های استان ایلام پرداخت شد.

منوچهر تیموری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این میزان تسهیلات از محل بنگاه‌های کوچک اقتصادی و زودبازده در اختیار ۳۶۵ تعاونی صنعتی، خدماتی و کشاورزی قرار گرفته است.

وی پیش‌بینی کرد: با تزریق این میزان اعتبار جدید بیش از سه هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شود.

وی تصریح کرد: نرخ بهره تسهیلات سرمایه‌گذاری شده در این بنگاه‌ها تک‌رقمی بوده و میزان اعتبار تخصیص داده شده به ازای تعداد فرصت شغلی و سرانه تولید هر طرح از ۱۰۰میلیون ریال تا دو میلیارد ریال متغیر است.

خدمات تلفن ثابت و همراه از طریق سایت مخابرات خراسان‌رضوی ارائه می‌شود

با هدف دستیابی به دولت الکترونیک و همچنین سهولت دسترسی به خدمات مخابراتی، انواع خدمات تلفن ثابت و همراه از طریق سایت شرکت مخابرات خراسان رضوی به نشانی www.tci_khorasan.ir به شهروندان ارائه می‌شود.

به گزارش «ایسنا»، صورتحساب تلفن ثابت، مشاهده ریز مکالمات بین شهری و خارجی، حذف و برقراری سرویس‌های ویژه، بررسی امکانات و تغییر مکان، قطع و وصل شخصی، اصلاح نام، اصلاح آدرس، حذف از ۱۱۸، باز و بسته کردن صفر دوم، کشف مزاحمت و ثبت نام تلفن، از جمله خدماتی است که در خصوص تلفن ثابت از طریق سایت مخابرات استان خراسان رضوی به مشترکان ارائه می‌شود.

همچنین خدماتی از قبیل حذف و برقراری سرویس‌های ویژه، قطع و وصل مفقودی، اصلاح نشانی، قطع و وصل مالک برای تلفن همراه به مشترکان ارائه می‌شود.

براساس این گزارش، اطلاعاتی همچون اخبار و رویدادهای مخابراتی، فرم شکایات مردمی، فرم ارائه پیشنهاد، شماره تلفن مسوولان مخابرات، پرداخت الکترونیکی قبوض ازدیگر خدمات قابل ارائه از طریق این سایت است.