گروه استان‌ها: مدیر عامل سازمان توسعه برق ایران از راه‌اندازی واحد سوم نیروگاه گازی ارومیه با توان ۱۵۹مگاوات در آغاز شروع فصل اوج مصرف برق، خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه برق ایران، محمد بهزاد با بیان اینکه این نیروگاه در ۴واحد ۱۵۹مگاواتی در دست ساخت است، یادآور شد، راه‌اندازی این واحد نیروگاهی باعث برطرف شدن بخشی از نیاز منطقه شمال غرب کشور به برق شده است.

بهزاد افزود: تامین نیاز برق منطقه و شبکه سراسری کشور، توسعه صنعت و ایجاد زمینه اشتغال از جمله اهداف ساخت این طرح به شمار می‌رود.

بهزاد با بیان اینکه در حال حاضر میزان تولید و مصرف برق در منطقه شمال غرب در نقطه سربه‌سر قرار دارد افزود: با توجه به این وضعیت، ورود این واحد نیروگاهی در فصل اوج از اهمیت بسیاری برخوردار است.

مدیر عامل سازمان توسعه برق ایران با بیان اینکه با احتساب واحد جدید سنکرون شده، در حال حاضر ۳واحد این طرح در مدار تولید برق قرار دارد، خاطرنشان کرد: واحد نخست این نیروگاه در اواخر بهمن‌ماه سال گذشته و واحد دوم آن نیز در نخستین روزهای سال‌جاری راه‌اندازی شده بود.

بهزاد خاطرنشان کرد: این طرح نخستین نیروگاهی است که سیستم‌های کنترل آن در داخل کشور ساخته شده و مدیریت طرح و تامین تجهیزات آن به وسیله متخصصان ایرانی صورت گرفته است. وی همچنین درباره مشخصات فنی نیروگاه ارومیه اظهار کرد: این نیروگاه در ۴واحد ۱۵۹مگاواتی در حال ساخت است و پس از راه‌اندازی تمام واحدها، توان تولید ۶۳۶مگاوات برق را خواهد داشت.

مدیر عامل سازمان توسعه برق ایران افزود: در این نیروگاه از توربین‌هایV۹۴/۲A که فناوری ساخت آن در کشور وجود دارد، استفاده شده است. بهزاد با بیان اینکه ترانسفورماتورها و ژنراتورهای این نیروگاه نیز از کارخانه‌های‌ داخل کشور تامین شده است، خاطرنشان کرد: در مجموع این طرح یکی از داخلی‌سازترین نیروگاه‌های کشور به شمار می‌رود.