ساری - خبرنگار دنیای اقتصاد: در مراسم اختتامیه پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان مازندران که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساری برگزار شد، کلنگ طرح تالار فرهنگی هنری مرکزی ساری به زمین زده شد. محمدحسین صفار هرندی در این مراسم از افتتاح ۶طرح فرهنگی نیمه‌تمام تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: از ۹طرح در دست اقدام، امسال ۶طرح به بهره‌برداری خواهد رسید. وی کتاب را محور ائتلاف دل‌ها و اندیشه‌ها دانست و گفت: اگرچه مردم در حال حاضر با کتاب و فرهنگ مکتوب مانوس نیستند، اما ایران به دلیل تولیدات مکتوب در طول تاریخ پیشتاز بوده است. وی افزود: ۵۳ الی ۵۵هزار عنوان کتابی که هر ساله در کشور به چاپ می‌رسد و نشر دوباره آنها با چاپ نخست برابری می‌کند، بیانگر این مساله است که استقبال از اندیشه مکتوب بیشتر شده است.

محمداسماعیل امامزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این مراسم، گفت: بیش از ۴۰۰هزار نفر از نمایشگاه کتاب استان دیدن کرده‌اند. یک میلیارد ریال کتاب نیز در این نمایشگاه به فروش رسیده است. وی افزود: در این نمایشگاه ۶روزه، هنرمندان ۱۶شهرستان برنامه‌های هنری خود را به اجرا درآوردند. بر اساس نظرسنجی‌ها ۹۷درصد از دیدارکنندگان از برگزاری نمایشگاه رضایت داشته‌اند و تنها مشکل را دوری نمایشگاه از شهر بیان کردند.

امامزاده با بیان اینکه مازندران دارای ۵۲ کتابخانه عمومی است و رتبه ۲۰ کشوری را در این زمینه به خود اختصاص داده است، افزود: سهمیه کتاب استان باید با رویکرد تزریق کتاب به کتابخانه‌های ملی و عمومی افزایش یابد.وی در خصوص طرح تالار مرکزی ساری نیز گفت: این تالار در زمینی به وسعت ۵۰هزار مترمربع و با زیربنای ۱۲هزار و ۹۶۲مترمربع دارای سه سالن تئاتر، سالن سینما و سالن ویژه کودکان است. فضاهای خدماتی آن شامل رستوران، چایخانه سنتی، فروشگاه صنایع دستی و آثار هنرجویان است. وی با اشاره به فضاهای اداری این تالار گفت: فضاهای اداری تالار مرکزی نیز شامل مدیریت، معاونت اجرایی، امور مالی و اداری، روابط عمومی و فضاهای پشتیبانی است.

بر اساس این گزارش، طرح خانه جوان قائمشهر نیز که یک سال پیش‌ ساخته شده بود و به دلیل اختلاف با سازمان هلال‌احمر بدون استفاده مانده بود، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران واگذار شد تا مورد استفاده قرار گیرد.