باند پروازهای بین‌المللی فرودگاه بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی در مراسمی به بهره‌برداری رسید. به گزارش «ایرنا»، مدیر عامل و رییس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور در این مراسم اظهار امیدواری کرد: با بهره‌برداری از این طرح، امسال اعزام زائران این استان به حج تمتع به طور مستقیم از این فرودگاه انجام شود.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح برقراری پرواز در هر ساعت از شبانه روز در فرودگاه بیرجند میسر شده است، افزود: انجام پروازهای دوربرد از برنامه‌های آتی این شرکت است که با توسعه فرودگاه بیرجند، پایانه جدید و برج مراقبت آن، اجرایی خواهد شد.

اصغر کتابچی افزود: برای اجرای طرح روشنایی این باند ۲۰میلیارد ریال هزینه شده است.

وی بابیان اینکه ۵۴فرودگاه در کشور فعالیت می‌کنند، افزود: اجرای طرح‌های بهسازی و تجهیزاتی فرودگاه‌ها از جمله وظایف شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور است.

او گفت: به این منظور برای بهسازی و تجهیز فرودگاه‌های کشور در سال‌جاری ۱۰۰میلیارد تومان از منابع داخلی این شرکت هزینه می‌شود.

وی اظهار کرد: برای اجرای ۲۵۰طرح در دست اجرای این شرکت ۵۰۰میلیارد تومان اعتبار لازم است.

وی با بیان اینکه این شرکت در سال‌جاری چهار طرح با اعتبار ۱۰۰میلیارد ریال در استان خراسان جنوبی در دست اجرا دارد، ایجاد ترمینال جدید، توسعه ایمنی زمینی، دیوارحفاظتی و پست باند را از جمله این طرح‌ها دانست.

استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: توسعه هر استان و شهرستان نیاز به توسعه در بخش‌های زیرساختی ازجمله توسعه‌ حمل‌ونقل هوایی و فرودگاه دارد.

سید صولت مرتضوی افزود: فرودگاه بیرجند مرز هوایی مجاز شناخته شده و به زودی پروازهای برون مرزی شامل سفر حجاج، عتبات عالیات و دیگر نقاط خارج کشور از این فرودگاه انجام خواهد شد.

وی در ادامه از راه‌اندازی پایانه جدید و برج مراقبت این فرودگاه به زودی خبر داد.