دو طرح عمرانی در استان اردبیل به بهره‌برداری رسید

با حضور وزیر راه و ترابری در استان اردبیل، طرح حذف گردنه لنگان در محور اردبیل به مغان و اتوبان سه‌راهی سرعین به شهر سرعین به بهره‌برداری رسید. به گزارش «ایرنا»، محمد رحمتی، وزیر راه و ترابری در مراسم افتتاح طرح حذف گردنه لنگان گفت: کشور ما هر روز آبادتر و بهتر از گذشته می‌شود و آثار و برکات فعالیت‌های عمرانی در جای‌جای کشور به وضوح قابل مشاهده است.

وی وظیفه وزارت راه و ترابری را حفاظت از راه‌های موجود و ساخت جاده‌ها و راه‌های جدید بر اساس اولویت‌های کشور عنوان کرد و افزود: جاده قبلی گردنه لنگان نیز به عنوان یکی از راه‌های قابل استفاده کشور احیا و مرمت خواهد شد.

وی بیان کرد: به عنوان متولیان امور حمل و نقل کشور همه کار خواهیم کرد تا مردم در تردد خود دچار مشکل نشوند چرا که معتقدیم کسب رضایت مردم با کار و تلاش و عمرانی و آبادانی مهم‌ترین وظیفه دولتمردان است.

وزیر راه وترابری همچنین خواستار تسریع در اجرای اتوبان سه راهی صحرا به روستای امیرکندی شد و گفت: برای اجرای این طرح ۱۰میلیارد ریال اعتبار ویژه به استان اختصاص می‌یابد.

مدیرکل راه‌وترابری استان اردبیل نیز در این مراسم گفت: برای اجرای طرح حذف گردنه لنگان ۱۰۷میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. میرکمال‌الدین میرجعفریان گفت: این طرح که به علت نداشتن ویژگی‌های هندسی، نبود ایمنی مناسب، یخبندان در فصول سرد سال و مه‌گیر بودن گردنه لنگان از نیازهای اساسی منطقه بود، در مدت هفت سال و به طول۴۴کیلومتر ساخته شد.

وی افزود: در اجرای این طرح ۱۰۶دستگاه ابنیه فنی و سه دستگاه پل بزرگ ساخته شده وعلاوه بر ارتباط دهی ۲۰روستای واقع شده در مسیر موجب تسهیل و ایمنی در رفت و آمد منطقه مغان شده است.

نماینده مردم شهرستان گرمی نیز در این مراسم با اشاره به کوتاه بودن مسیر جاده گردنه لنگان به مرکز استان خواستار حفظ و احیای جاده این گردنه شد و گفت: اگر اتوبان در دست ساخت سه راهی صحرا به روستای امیرکندی هم به بهره‌برداری برسد، شهرستان گرمی از جاده‌های ایمنی برخوردار خواهد شد.

ناصر نصیری افزود: شهرستان گرمی به علت وسعت زیاد و پراکندگی روستاها نیازمند اعتبارات ویژه به خصوص در زمینه ساخت و آسفالت راه‌های روستایی است.

افتتاح بزرگراه سرعین

محمد رحمتی، وزیر راه و ترابری همچنین در مراسم بهره‌برداری از بزرگراه سرعین گفت: بخش‌خصوصی به علت اعتماد به دولت و حمایت‌های دولت نهم از فعالیت‌های عمرانی وارد میدان کار شده و کارهای بزرگی در بخش راه و ترابری در سطح کشور در حال اجرا است.محمد رحمتی افزود: دولت نهم از توان عمرانی بخش‌خصوصی حمایت ویژه می‌کند و برای حمایت از اجرای طرح‌های راهسازی در استان اردبیل نیز ۱۰میلیارد ریال از محل اعتبارات راه‌های روستایی به منظور پرداخت مطالبات پیمانکاران اختصاص می‌یابد.براساس این گزارش، با بهره‌برداری از این بزرگراه که ۵/۷کیلومتر طول دارد و برای تعریض، چهار خطه کردن و روشنایی آن ۳۲میلیارد ریال هزینه شده است، ترافیک مسیر سه‌راهی سرعین تا شهر سرعین کاهش می‌یابد.مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل نیز در این مراسم گفت: این محور به علت گردشگرپذیر بودن شهر سرعین و تردد زیاد خودرو نیازمند تعریض و ساخت اتوبان بود که عملیات اجرایی آن ۶ماه زودتر از موعد پیش‌بینی شده به اتمام رسید.

وی افزود: برای ساخت این طرح، ۵۵هزار مترمکعب خاکبرداری، ۲۲۰هزار مترمکعب خاکریزی و ۹۳۶هزار مترمربع آسفالت‌ریزی شده است.