طرح بهسازی و روکش آسفالت محور فراشبند - فیروزآباد در جنوب غرب استان فارس به طول ۱۸کیلومتر به بهره‌برداری رسید. به گزارش «ایرنا»، سرپرست اداره‌کل راه و ترابری استان فارس در مراسم بهره‌برداری از این طرح گفت: برای اجرای طرح بهسازی دراین محور ۵/۴میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و هزینه شده است.

حیدر نوروزی اظهار کرد: این محور به دلیل آمد و شد فراوان خودروهایی که در مسیر عسلویه، بوشهر و کازرون تردد دارند فرسوده شده بود و اجرای طرح یاد شده در آن ضرورت داشت.

به گفته وی علاوه بر اجرای طرح بهسازی در این مسیر، شانه‌سازی و توسعه راه در ۵/۲۵کیلومتر از مسیر یاد شده نیز اجرا شده است.

سرپرست اداره کل راه و ترابری استان فارس گفت: همزمان با افتتاح این محور، راه روستایی قنات باغ فراشبند نیز به طول ۱۰کیلومتر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

نوروزی هزینه اجرای این طرح را هشت‌میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این طرح از سال ۸۳ آغاز شده بود و اکنون مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی گفت: این راه روستایی ارتباط چهار روستای منطقه را برقرار می‌سازد و امکان آمد و شد ۱۰۰خانوار روستایی را فراهم می‌کند.

سرپرست اداره کل راه و ترابری استان فارس شانه‌سازی محور فراشبند - اهرم به طول ۴۰کیلومتر را از دیگر طرح‌های اجرا شده در فراشبند ذکر کرد و گفت: این طرح نیز با اعتبار ۵/۲میلیارد ریال اجرا شده است.