دنیای اقتصاد- بوشهر - اصغر اقبال مجرد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: هم اینک ظرفیت مخازن ذخیره آب در مرکز این استان۷۰ هزار مترمکعب است که جوابگوی آب مورد نیاز ۵۸ هزار مشترک بوشهری در زمان قطعی درازمدت آب نیست.
حیدر دهقانی با بیان این مطلب افزود: با توجه به فرسوده بودن شبکه انتقال و شکستگی پیوسته آن، افزایش ظرفیت مخازن ذخیره آب برای جلوگیری از ایجاد خلل در آبرسانی به مشترکان ضروری است.
وی یادآور شد: یک مخزن ۲۰هزار مترمکعبی با پیشرفت ۳۰درصد در دست ساخت است که به دلیل کندی روند اجرا به تازگی پیمانکار جدیدی انتخاب شده است و با تخصیص اعتبار اجرای کارها شتاب گرفته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اضافه کرد: تاکنون شش میلیارد ریال برای ساخت این مخزن هزینه شده و ۲۰ میلیارد ریال دیگر نیز برای تکمیل آن نیاز است.
وی یادآور شد: همچنین مطالعه جانمایی و اقدامات اولیه ساخت یک مخزن ۲۰ هزار متر‌مکعبی دیگر نیز در طرح توسعه‌ای شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر شروع شده است.
دهقانی گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده در سال آینده با بهره‌برداری از مخازن یادشده ظرفیت مخازن ذخیره آب بوشهر به ۱۱۰ هزار متر‌مکعب افزایش خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: نیاز روزانه آب مصرفی مشترکان بوشهری هم اینک ۱۱۰ هزار متر‌مکعب است که ۹۵هزار متر‌مکعب وارد شبکه می‌شود.
دهقانی اضافه کرد: کمبود ۱۵هزار متر‌مکعبی موجود از طریق مدیریت توزیع و مشارکت مردم در مصرف بهینه آب برطرف شده است.
وی گفت: افزون بر ایجاد مخازن ذخیره، طرح نوسازی و بازسازی شبکه داخلی شهر بوشهر با عمر متوسط ۲۵ ساله نیز از برنامه‌های مهم مسوولان این شرکت است.
دهقانی یادآور شد: از مجموع ۹۲۰ کیلومتر شبکه داخلی شهر بوشهر ۳۰۰ کیلومتر آن نیاز به بازسازی کلی دارد که انجام این مهم روزانه از هدر‌رفت ۱۰ هزار متر‌مکعب آب جلوگیری خواهد کرد.