دنیای اقتصاد - اهواز: مدیر طرح میدان نفتی یادآوران در شرکت ملی حفاری از 80 هزار متر حفاری در این میدان خبر داد.
حسین رحیمی گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده چاه‌های توسعه‌ای و تعمیری این میدان توسط سختکوشان ملی حفاری در مرحله اول این طرح تکمیل و تحویل متقاضی شد.
وی در ادامه افزود : این طرح از اواخر سال ۸۹ با استقرار دستگاه‌های حفاری سنگین ۲۸، ۳۱ و ۸۹ فتح در چارچوب قرارداد با شرکت مهندسی و توسعه نفت آغاز و در پایان تیرماه سال جاری تعهدات ملی حفاری در مرحله اول پروژه با موفقیت خاتمه یافت.
مدیر پروژه یادآوران به خدمات فنی مهندسی اشاره و بیان کرد: علاوه بر عملیات حفاری، طبق قرارداد خدمات اسیدکاری، نمودارگیری از سیال حفاری، مانده یابی، آزمایش لوله‌های حفاری و ... از سوی این شرکت ارائه گردید.
رحیمی گفت: هم‌اکنون سه دستگاه حفاری مستقر در این طرح ترخیص و در پروژه‌های میادین یاران، آزادگان جنوبی و زیلایی مسجدسلیمان به کارگرفته شدند.
مدیر پروژه حفاری میدان یادآوران، چاه‌های حفاری شده را ۱۹ حلقه توسعه‌ای و ۴ حلقه تعمیری، تکمیلی عنوان کرد و گفت: سختکوشان ملی حفاری در دستگاه حفاری ۲۸ فتح ۸ حلقه توسعه‌ای، یک حلقه تعمیری، دستگاه ۳۱ فتح ۷ حلقه توسعه‌ای، دو حلقه تعمیری و دستگاه ۸۹ فتح ۴ حلقه توسعه‌ای و یک حلقه تعمیری را با متراژ ۸۰ هزار و ۸۳۲ متر در این پروژه با موفقیت حفاری و تکمیل کردند. رحیمی افزود: در فاز نخست طرح توسعه میدان نفتی یادآوران، حفاری ۵۵ حلقه چاه شامل ۴۶ حلقه چاه توسعه‌ای، سه حلقه چاه توصیفی، سه حلقه چاه دفع پساب و تعمیر سه حلقه چاه اکتشافی موجود برای دستیابی به تولید ۸۵ هزار بشکه نفت پیش بینی شده است.