دنیای اقتصاد- کرج- رسول باقری: مجری طرح ساخت جایگاه‌های CNG استان البرز اعلام کرد: با احداث 4 باب جایگاه CNG در استان البرز، میانگین مصرف روزانه گاز طبیعی فشرده این استان به بیش از 650 هزار مترمکعب رسید که این میزان مصرف سهم قابل توجهی از سرانه مصرف CNG در کشور را به خود اختصاص داده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، امیر کیشادی افزود: در شهریورماه گذشته با اقدامات خوبی که در استان البرز صورت پذیرفت، تعداد ۴ جایگاه راه‌اندازی شد که تاثیر بسیار زیادی در کاهش صف انتظار در جایگاه‌ها داشته است.
وی گفت: در حال حاضر با توجه به موقعیت جغرافیایی و جمعیتی استان البرز تعداد ۴۵ کمپرسور در ۳۹ جایگاه نصب شده است که عرضه بیش از ۶۵۰ هزار مترمکعب گاز طبیعی فشرده به متقاضیان، سهم موثری در صرفه‌جویی مصرف انرژی و ایجاد هوای پاک در منطقه داشته است.
وی گفت: در حال حاضر به‌طور میانگین روزانه بیش از ۶۵۰ هزار مترمکعب CNG در استان البرز عرضه می‌شود که در حدود ۵۰ درصد از آن در هسته مرکزی شهر و محدوده آن توزیع می‌شود که این میزان با توجه به حجم خودروهای در حال تردد رو به افزایش است.
کیشادی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال در استان البرز به میزان ۶۵۰۰ مترمکعب به ظرفیت جایگاه‌های استان افزوده شده است، خاطرنشان کرد: در صددیم این میزان تا پایان سال، صد درصد افزایش یابد.