دنیای اقتصاد - اراک - محمدرضا اکبری: ۶۲ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری یک هزار و ۱۸۶ میلیارد ریال در شش ماه نخست امسال در استان مرکزی بهره‌برداری شد که با آغاز به کار این واحدها در زمینه صنایع شیمیایی، فلزی، کانی غیرفلزی، برق و الکترونیک، نساجی و سلولزی، ۷۲۱ فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: در این مدت همچنین ۷۹۵ تقاضای سرمایه گذاری صنعتی با پیش بینی سرمایه ۲۵ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال در استان ثبت شده که نشان از رونق این بخش و آمادگی زیرساخت‌ها برای استقرار صنایع جدید دارد. با تبدیل این جواز تاسیس‌ها به پروانه بهره‌برداری، ۲۰ هزار و ۲۹۶ فرصت شغلی جدید در عرصه صنعت و تولید استان مرکزی ایجاد می‌شود.
زاوشی گفت: درحال حاضر ۳۷۰۳ تقاضای تاسیس صنعت جدید با پیش‌بینی سرمایه ۲۰۷ هزار و ۸۷۹ میلیارد ریال و زمینه اشتغالزایی ۱۳۶ هزار و ۴۷ نفر نیروی کار در این استان وجود دارد که بیشترین آن با ۹۷۶ تقاضا در شهرستان محلات و کمترین آن با ۱۴ تقاضا در شهرستان‌های فراهان و خنداب است.
استان مرکزی با ۲۹۲۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۱۱۴ هزار نفر نیروی کار مولد دربخش صنعت، مقام دوم صنایع مادرتخصصی را به خود اختصاص داده و چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می‌شود. این استان در حوزه تنوع محصولات تولیدی در رتبه نخست کشوری قرار دارد که شمش و بیلت آلومینیوم، ورق و پروفیل، لوله‌های چدنی، انواع تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی محصولات عمده صنعتی آن را شامل می‌شود.