دنیای اقتصاد - قزوین- مهردادنوری: اولین همایش «وقف در رسانه» با حضور داود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی محل سینما بهمن قزوین برگزار شد. مدیرکل اوقاف و امورخیریه قزوین در این همایش گفت: رسانه‌ها به عنوان اثرگذارترین ابزار می‌توانند برای ترویج فرهنگ وقف در میان آحاد جامعه و نهادینه کردن این سنت حسنه کمک کنند.
حجت‌الاسلام نوروزی، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان، سال حماسه اقتصادی افزود: باید با بیان تاثیر نقش وقف در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور در این راه، همراه و همگام شویم. این مسوول با تشریح عملکرد اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تا پایان شهریورماه یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان از محل موقوفات درآمد کسب شده که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است. وی همچنین از افزایش ۱۵ درصدی درآمد بقاع متبرکه در استان خبر داد و افزود: یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان از محل بقاع متبرکه کسب درآمد شده است.
حجت‌الاسلام نوروزی افزود: در سال‌جاری با انعقاد تفاهم‌نامه با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، نسبت به دریافت چهار هزار و ۷۰۰ هکتار زمین موقوفه اقدام شده که سند این اراضی نیز دریافت شده است.